goederen importeren uit Oekraïne

• Viktor Lamberink

Hallo mensen,

Ik heb een vraag over het importeren van goederen uit de Oekraïne;

Ik ben voornemens om spullen uit de Oekraïne gaan importeren.

Kan iemand mij vertellen hoe het in z?n werk gaat als ik zelf de spullen uit de Oekraïne wil meenemen, dan gaat het dus om de papierwinkel eromheen.

Ik weet dat als ik het via een vervoerder doe dat hij alles kan regelen, maar ik kom zelf ook nog wel eens in de Oekraïne en hoe gaat het dan als ik het zelf mee wil nemen.

Als iemand hier ervaring mee heeft of mij hier verder mee kan helpen hoor ik het graag.

Viktor Lamberink

• Owen

Bel met de douane…

Dat is het makkelijkste en weet je precies waar je aan toe bent.

De BTW voor NL moet je betalen en de BTW van Oekraine moet je terugkrijgen.

Verder moet je kijken wat voor producten het zijn en wat er aan douanerechten op zit.

Die moet je nl. ook betalen.

Je kan uiteraard gewoon met je auto volgeladen met spulletjes de grens overgaan, alleen zit je wel in de shit mocht het gecontroleerd worden..

• Kees

Afgelopen jaar heb ik mijn auto daar volgeladen en ben zo naar de grens gereden, kostte me 30 euro smeergeld om over de grens te komen.

• Viktor Lamberink

Kees

Oke dat snap ik maar weet jij ook hoe er formeel moet.

Ik ben namelijk van plan een bedrijfje te beginnen, dus zal het wel een beetje volgens de regels moeten doen denk je ook niet.

Waar ga jij altijd de grens over als ik vragen mag?

Viktor

• Kees

Ik heb het nog nooit officieel gedaan, dus dat weet ik niet. Ik ga de grens over bij Zamosc.

• Kees

Zamosc- rava ruska.

• Gerard

Ik kom regelmatig in Chernigov en heb daar een prima handeltje opgezet

Voor een klein bedrag regelt men daar m'n papieren, laat deze mensen

ook een beetje mee profiteren van je winst en je hebt vrienden voor het leven.

Iedereen die weleens in Oekraine of Rusland komt weet dat je zaken doet met mafiosi.

Succes

Gerard

• m

Betse oekraine kenner Gerard!

Woon en werk 14 jaar in oekraine en heb nog niets met de zgn mafia te maken gehad. Dus wees voorzichtig met je oordelen en uitspraken. Dit land heeft al zo'n slechte reputatie, en dergelijke nonsens maakt het alleen maar erger

• Sander 2

M, gelijk heb je maar sommige vinden het nogal stoer! totdat ze er werkelijk mee te maken krijgen.

• Viktor Lamberink

kijk als je zaken met de mafia doet komt er natuurlijk nooit een eind aan de coruptie, heb genoeg bij de grens gezien als we met humanitaregoeder daar over moeten.

Dit geld ook voor het geven van smeergeld naar mijn idee, dan gaat het van kwaad naar erger.

vandaar dat ik ook vraag naar hoe het officieel moet.

viktor