vervoer

• joe

hoi

ik wil heel graag naar kiev

waar kan ik pundel busen vinden? wat zijn de kosten ? hoe lang duurt? heef iemaabd ervaring er me? alle advisen zijn welkome

• PeterSW

http://www.viptour.kiev.ua/eng.htm

of

https://webapp.eurolines.nl/eurolines/ssl_index.asp

• joe

hi peter ik heb gebeld the viptour maar hellas ik kreg geen anword weet je waar de viptour heeft office al vast dank

• PeterSW

VIP-touirs zit in Kiev.Staat op de website.

• joe

hi

we heeft ervaring met vip tours off met kliene pundel busen naar Kiev? waar kan ik dat bussen vinden? tijd? kosten?

all info zijn weelkom

• PeterSW

Ik ben een keer met VIP-tour naar Kiev gereisd en weer terug. Is op zich redelijk bevallen alhoewel het een lange zit is. Reisduur is ook afhankelijk van het oponthoud aan de Oekraiense grens. Heenreis duurde ongeveer 36 uur en terug 32 uur. Kosten voor retour waren 190 EURO.

Je kunt bellen met het nummer dat op de website staat. Ook mijn vriendin is van de zomer met VIP-tour naar Nederland gekomen en weer terug.

Succes

• Owen

Ben afgelopen zomer ook met VIP Tours naar Kiev heen en weer geweest.

Ondanks de lange wachttijd bij de grens (we hadden de oech dat we net op het verkeerde tijdstip daar aankwamen, is de reis niet tegengevallen.

Het is best zwaar, was mijn eerste keer met een bus zover weg, maar het viel niet tegen.

• Jason

Hallo Joe,

In vergelijking met een vlucht naar Kiev vind ik de kosten toch wel aanzienlijk. Een retourtje met een fatsoenlijke bus waar je het toch een paar uur in moet uithouden zal rond de € 200-250 kosten. En het neemt nogal wat tijd in beslag. Met de vlieger ben je er binnen 3 uur en zijn de kosten afhankelijk van maatschappij en/of aanbieding, tussen de € 275 en € 400 euro inclusief taxen.

Uiteraard mis je in het vliegtuig wel het prachtige uitzicht over de verschillende landen en het contact welke in de bus met elkaar wordt gelegd.

Als je echter geen waarde hecht aan comfort en je hebt de mogelijkheid om naar Keulen(D) te gaan, kun je nogal wat geld sparen.

Vanaf het treinstation in Keulen (Hbf Köln) vertrekken om de dag bussen richting Lviv, Kiev, Dnepropetrovsk, Odessa en Donetsk. In 2005 was een retourtje Kiev nog € 140.

Groetjes