werk....

• bartje

Heeft, of weet iemand van u misschien werk voor zelfstandige 43 jarige Oekrainse vrouw (momenteel in NL) in Italie?

Het schijnt dat er daar erg veel UA vrouwen werken als full-time intern huishoudster.

Serieuse opmerkingen welkom.

• Renevh

Mijn partner heeft twee jaar bij een bloemen en plantenbedrijf gewerkt, maar zijn nu druk op zoek naar een meer internationale omgeving, zoals Europese instanties en dergelijke. Maar erg gemakkelijk gaat dit niet, als je bij een ministerie in Nederland zou willen werken heb je eerst de nederlandse nationaliteit nodig.

Mvgr

.

• Armand

Renevh schreef:

>

>.. Maar erg gemakkelijk gaat dit niet, als je bij

> een ministerie in Nederland zou willen werken heb je eerst de

> nederlandse nationaliteit nodig.

Misschien op hele speciale posities (ik betwijfel het maar kan niet zeker zijn), maar in zijn algemeenheid klopt deze bewering niet. Ik ken namelijk voorbeelden waarbij niet Nederlanders een vaste baan hebben bij een ministerie.

A.

• Renevh

Armand,

Ben benieuwd welke voorbeelden je kent, ik kan me wel iets voorstellen dat je eerst de nationaliteit moet bezitten voordat je bij een NGO kunt gaan werken. Misschien hebben de mensen uit je voorbeelden de dubbele nationaliteit?

Gr

Rene

• Armand

Nee, geen dubbele nationaliteit.

A.

• Mikola

NGO en ministerie? M.i. twee verschillende zaken.

Overigens is veel ambassadepersoneel aangetrokken uit het land van herkomst. Ook deze zijn in dienst van de Nederlandse overheid.

Op de ambassade in Oekraine werken een aantal Kiyvlany, zonder een Nederlands paspoort te hebben.

• Lorrie

Hoi Mikola,

Wat bedoel je met Kiyvlany en hoe weet je dat er mensen werken die geen NL paspoort hebben ?

• Renevh

NGO is ook niet wat ik eigenlijk wilde schrijven, ik bedoelde gewoon de overheid hier in Nederland bij elk willikeurige overheidsinstantie is ons medegedeeld dat je de Nederlandse nationaliteit nodig hebt.

Mischien dat het anders is als een Nederlandse ambassade personeel kan aantrekken uit het land zelf, maar dat heb ik niet gevraagd.

Voor NGO of andere internationale organisaties is het btw ook niet zo makkelijk om aan de bak te komen.

Greetz

• Renevh

Lorrie

Inwoners van Kiev denk ik dat Mikola bedoelt.

Greetz

• Lorrie

Okidoki duidelijk. Zover ik weet werken er inderdaad lokale mensen op elke ambassade die volgens mij dan geen Nederlands paspoort hoeven te hebben.

Denk dat dat hetzelfde andersom is als je in Nederland als Nederlander op een ambassade in Den Haag wilt gaan werken.