Zal ik da toch ook maar iets negatiefs plaatsen!
Ook bij de voorlaatste recensie van Willy moet ik hem gedeeltelijk gelijk geven. 80% van alle vrouwen in Kiev die ingeschreven staan bij een relatiebemiddelingsbureau zijn studenten en helemaal niet op zoek naar iemand uit het buitenland om het land te kunnen verlaten. Die tijden zijn wel voorbij. Door een overvloed aan “New Russians†in Kiev, hebben de meeste jongere meiden wel genoeg plezier aan een Oekraïense man en staan ze niet te wachten op een Nederlander of een Amerikaan uit bijvoorbeeld Texas.
Ik zal dan ook in het kort vertellen hoe, in Kiev, de vork aan de steel zit, voordat jullie met hoge verwachtingen naar Kiev gaan om de vrouw van je dromen via een relatiebemiddelingsbureau te ontmoeten:
Bijna alle relatiebemiddelingsbureaus verdienen hun geld aan het verhuren van appartementen aan buitenlanders in Kiev. De inkomsten door ontmoetingen, vertalingen, briefwisselingen, tolken etc. is extra! Een relatiebemiddelingsbureau heeft meestal een buitenlandse eigenaar met een aantal studenten als tolk in dienst, die per uur worden betaald. Er zijn ook relatiebemiddelingsbureaus die in handen zijn van eigenaren van appartementen. Ook zij hebben studenten op uurbasis in dienst. Deze studenten gaan binnen hun vriendenkring op zoek naar “potentiële kandidatenâ€Â, die hun foto op het Internet geplaatst willen hebben. Ook zij hebben weer vrienden en vrienden van vrienden……. Enz enz.
Op deze manier wordt de kaartenbak en de Internet site gevuld. Zo kan het dan ook voorkomen dat de meerdere dames/studenten op verschillende sites voorkomen. Foto’s kopiëren van andere sites kan natuurlijk ook maar dan heb je de contactgegevens nog niet!
Deze dames worden gelokt met een gratis etentje, een leuke tijd en 5 of 10 dollar als zij door de “klant†gekozen wordt.
Klant ziet een leuke foto op internet, gaat naar Kiev, eventueel na briefwisselingen of niet, betaald in Kiev, of misschien al vooruit een bepaald bedrag. Voor bijvoorbeeld een meisje te mogen ontmoeten, moet bijvoorbeeld 30 dollar worden betaald plus het uurloon van de tolk die al dan niet nodig is. Vervolgens belt de tolk haar vriendin. Met z’n drieën of tweeën (naargelang haar engels) hebben jullie een leuke middag in een restaurant of café, waar spijs en drank op jouw kosten worden genuttigd. Alle kosten die je daarna uit vrije wil maakt zijn natuurlijk ook voor jouw rekening. Als de dame van je keuze naar huis gaat ontvangt zijn van de tolk of van het Bureau die 5 of 10 dollar. Heeft ze toch een leuke middag gehad en weer iets voor thuis te vertellen. :-) Misschien zul je haar nog een paar keer ontmoeten, maar als het er echt op aan komt (toekomstplannen) zal ze je vertellen dat zij niet echt geïnteresseerd is in jou en dat het gewoonweg niet klikte (Dit kan ook na een paar maanden gebeuren, nadat zij bijvoorbeeld eerst een leuke tijd heeft gehad en jij misschien al met aardig wat centen over de brug bent gekomen)
Het verhaal klinkt misschien triest, maar geldt helaas voor 80% van de vrouwen die in de kaartenbak voorkomen.
Verder hoef ik natuurlijk mijn photoshop verhaaltje niet te herhalen. De kans dat je droomvrouw er toch net even iets anders uitziet is dan ook groot (Helaas)
Ohhh…. opheldering
New Russians – Dat zijn van die mensen met minimaal 2 platina creditcards op zak. Meestal in de leeftijd van 18 tot 45jaar! Je weet wel, die mensen die zich in een Maybach, Hummer2 of Bentley vertonen en aan iedere vinger een poppetje hebben hangen. :-) wel leuke om te zien ……
Naargelang haar engels – In principe spreken alle studenten in Kiev goed Engels. Indien de tolk of de eigenaar van een relatiebemiddelingsbureau echter ziet dat er niet echte een slimme vent voor hun zit, zien zij de dollartekens alweer in hun ogen verschijnen en verandert het goede engels plots in een gebrekkig tot geen engels, waardoor een tolk noodzakelijk wordt. Ook voor de dames is dat natuurlijk leuker, daar zij gewoon in het Russisch/Oekraïne met elkaar kunnen keuvelen, terwijl de klant denk dat hij alle aandacht heeft. :-)
Met de laatste recensie van Willy Kan ik alleen maar instemmen!!
Gegroet