appartement

• Kees

Zdravstvoeite lezeressen en lezers, Weet iemand of het mogelijk is in Oekraine een 1 of 2 kamerappartement te kopen? Kan dat dan bij een Oekrainse notaris op mijn naam gezet worden? De taal is geen probleem, financiering ook niet,maar is het eigendomsrecht in Oekraine goed beschermt? Hoe zit het met eventuele claims van de Oekrainse fiscus. alvast bedankt, Kees.

• willy

ik heb pas een nieuw apartement gekockt van bouwer

in centrum kiev 80 m2 kasco 120,000 dollar

botonic tower 23 hoog

• Kees

Wordt dat dan net als hier bij een notaris op naam gezet, of heb je het via een nederlandse tussenpersoon gekocht? Vragen ze waar het geld vandaan komt, hebben ze ook onroerend goed belasting? alvast bedankt voor je antwoorden. Kees.

• willy

sommige vragen waar het geld van dan komt en alles wordt bij de notaris ondertekent ik had geen tussen persoon maar een vrouw ontmoet die mij heeft geholpen en die zeer betrouwbaar is

• Jason

Er hoeft inderdaad geen tussenpersoon aan te pas te komen bij zo’n transactie. Alles wordt notarieel vastgelegd. Daar hebben zij standaard contracten voor. Het is inderdaad wel handig als je iemand bij je hebt die verstand van zaken heeft en je begeleid. (kun je met een etentje weer goedmaken)

• Kees

Worden de autoriteiten in Nederland dan op de hoogte gebracht van de koop?

• willy

nee

• Jason

nee, nu niet! Zou in de toekomst wel kunnen veranderen!

• Beja

Indien je een appartement koopt dat een beleggingsproject is, nu kopen ene aanbetalen of alles gelijk betalen, dan kan alleen een Oekrainer het appartement op zijn naam kopen.

Is de flat opgeleverd en is men alles na wezen meten en is het in orde bevonden , dan kan die flat op jouw naam gezet worden, dit gebeurd bij de notaris.

Ik zelf heb het op deze manier een jaar geleden gekocht, via een betrouwbaar tussen persoon.

Gr Beja