levensstandaard in Oekraine

• Dik

zdravstvoeite, Weet iemand wat het modale besteedbare maandinkomen in Oekraine is. En wat zijn de kosten, bijvoorbeeld huur, gas elektra, voeding, etc….spassiba,Dik

• Kid

Ben jij dezelfde die op 15-11 schrijft meerdere malen per jaar naar Oost-Europa te reizen?

• Jason

Het “modale besteedbare maandinkomen” is afhankelijk van de plek waar je je wil vestigen of waar je woont. Ook de kosten van de vaste lasten zijn sterk afhankelijk van de plek waar je woont.

Maar het gemiddelde maandinkomen in de Oekraïne (niet modaal dus) ligt op ongeveer $275,-.

Gegroet.

• odie

de mensen die ik ken komen nog rond maar nog een paar verrassingen van

de ‘'oranjes’' en er is weer crisis!!

• Cjom

Die 275 dollar is erg ruim ingeschat. Bijv. leraren (dus goed geschoold) verdienen maar 45 euro per maand.

• Jason

Hey Cjom,

Er werd volgens my ook niet gevraagd wat een leerkracht verdiend. Er werd gevraagd naar een gemiddeld salaris. Op basis van de bij mij bekende gegevens wordt er gemiddeld $ 275 dollar verdiend.(ff google'en)

Dat een leerkracht maar tussen de $ 60 en $ 70 verdiend en bijvoorbeeld een goede sportjournalist in Kiev $ 1200, kan ik ook niet helpen. Dit geld ook voor bijvoorbeeld een manager van een restaurant. Deze verdiend in Lugansk misschien $ 60 dollar per maand en in Kiev $ 400. Is het dan ook nog een restaurant van klasse welke geleid wordt door een buitenlander van bijvoorbeeld Westeuropese afkomst kan ook hier het inkomen oplopen tot ongeveer $ 1200 per maand. Het is maar hoe je het bekijkt. Om nog een voorbeeld te noemen heb je in de Oekraïne massa's huwelijksbureaus welke meestal gecombineerd zijn met appartementenverhuur. In Kiev houdt de eigenaar en haar manager ongeveer ieder tussen de $ 1000 en 1500 per maand aan over. Een medewerker krijgt maar maximaal $ 200. In andere grote steden zijn deze bureaus ook massaal vertegenwoordigd. Hier ligt het inkomen voor de eigenaar echter op maximaal tussen $ 300 en 500 en zijn of haar medewerker ongeveer $ 60.

Maar ja, het ging toch om het gemiddelde inkomen :-)))

• Dik

Bedankt voor de antwoorden, Ik ben net terug uit Oekraine, in een provincie stad schijnt 200 euro voor een gezin van 4 personen niet uitzonderlijk te zijn.

• willy

ende hoeren 4000 euro

• Kees

Willy, Leer nou eens te schrijven met hoofdletters, punten en komma's. Dat maakt jouw, overigens waardevolle, opmerkingen beter leesbaar. Ik mag toch hopen dat het niveau van dit forum iets hoger is als LTS zwakstroom. Kees.

• Jason

lol