bankrekening

• rob

Heeft er iemand ervaring met een bankrekening in de oekraine zoals bv ing bank in kiev is het veilig om daar een rekening te openen of een andere bank?.Groetjes rob

• John

Hallo Rob,

Oplossing !!!!

Ga naar postbank en open een bankrekening.

Vraag een internationaal bankpasje aan !

(een tweede pasje dus !)

Stuur een pasje op naar family !

Stort zelf geld op bankrekenig.

Zij ( d family !) kan dan via een geldautomaat gelg opnemen.

Zeg wel van te voren hoeveel zij kunnen opnemen. ( via email !)

Voordeel…..: GEEN onkosten met storten of afnemen van geld.

Veel succes !!

John

rob schreef:

>

> Heeft er iemand ervaring met een bankrekening in de oekraine

> zoals bv ing bank in kiev is het veilig om daar een rekening

> te openen of een andere bank?.Groetjes rob

• cor

Zelfde truc kan ook bij ABNAMRO. Kosten opname € 2.50 per keer.

Opnamebedrag via telefoon doorgeven.

Functioneerd al een paar jaar bij ons zo.

suc6

• odie

dit kan ook bij de rabo,een rekening openen met 2 pasjes. succes.

• Lorrie

Whoooooow, ik ben dan niet blond, maar ik volg het ff niet.

Ik woon in Kiev en ik pin hier braaf met mijn pas hier bij de pinautomaat. Ik weet dat het niet echt veilig is en dat het risico erin zit dat er in het buitenland opeens geld van je bankrekening wordt afgeschreven, maar goed, so far so good en bovendien van een kale kip is moeilijk plukken ;)

Wat jullie omschrijven, wat voor zin heeft dat voor iemand die in Oekraine woont ?

Mijn familie neemt geld op voor mij in Nederland en dan ?

Sorry dat ik het ff niet volg.

Groetjes Lorrie.

• odie

wel enige kosten als zij in oek. geld pinnen.

laatst geen euroopname mogelijk maar grivna.

• PeterSW

Hoi Lorrie.

Inderdaad geeft Rob niet aan waar hij de bankrekening voor wil gebruiken.

Wanneer hij het wil gebruiken om vriendin/familie aldaar te onderhouden dan zijn de hier genoemde oplossingen afdoende. Je stort gewoon het bedrag dat je kwijt wil op de tweede rekening en de houder van de pas aldaar kan erover beschikken.

Wanneer hij het voor eigen (prive) wil gebruiken dan zou ik gewoon mijn eigen pas meenemen naar Kiev en daar pinnen.

Wanneer hij het wil openen als een zakelijke bankrekening dan heb ik geen mening, geen ervaring.

Gr. Peter.

• Peter

Ik probeer juist een zakelijke rekening te openen in Kiev maar dit valt erg tegen. Heeft iemand hier ervaringen mee of tips misschien?

Het schijnt dat ik eerst min of meer een registratie als bedrijf in UA moet hebben en niet als NL bedrijf zomaar een rekening mag openen.

Ik wil dit graag doen omdat klanten vaak moeite hebben met het transfereren van geld naar het buitenland.

De enige simpele oplossing die ik tot op heden heb gevonden is het openen van een rekening door iemand in UA die mij dan het pasje zou moeten toesturen. Dit lijkt me erg risicovol.

Graag reakties en ervaringen van mensen die hier ook mee te maken hebben (gehad).

Peter

• Lorrie

Hoi Peter,

Wat ik van de ING bank heb begrepen toen ik verschillende banken om informatie heb gevraagd, is dat zij alleen zakelijk in Kiev zijn gevestigd. Dus alleen voor bedrijven. Je moet gewoon eens gaan rondbellen met NL banken en je situatie uitleggen. Je bent immers niet de eerste Nederlander die hier een rekening zal willen openen.

Je pasje in otnvangst laten nemen door een ander lijkt me sowieso niet goed, jij bent de rekeninghouder en jij moet ervoor tekenen.

Succes !

Groetjes Lorrie.