legalisering oekrains diploma

• Siep

hallo lezer,

ik vernam via via dat vanaf 2006 een diploma uit de oekraine mits deze vertaald is, bruikbaar is binnen de EU, dus ook in Nederland, nergens ben ik dit tegen gekomen

ook lijkt het me nogal sterk, uitgaand van het gegeven dat het mastersysteem wat op de hogescholen en universiteiten is ingevoerd niet afgestemd is op het onderwijssysteem van de oekraine.

graag meer duidelijkheid!!!!!!!

• Cor

Legalisering van Oekrainse diploma's kan door de Informatie Beheer Groep geschieden. Waarschijnlijk geldt dit alleen voor diploma's voor docenten. Mijn vrouw heeft dit gedaan en staat nu voor de klas op een middelbare school.

• Kees

Lijkt me sterk. Zelfs een oekraiens rijbewijs kan hier niet worden omgezet en dat is maar goed ook. Er was zelfs een nederlander die met een gekocht Oekrains tandartsen diploma een praktijk opzette in Spanje. De schrijnende gevolgen waren breed uit te lezen in de Telegraaf.

• tibo

Kees,

Ik zit hiet in het forum geen leugens te schrijven. Mijn vrouw staat nu voor de klas met gelegaliseerde Oekrainse onderwijsdiploma's.

Mij voor leugenaar uitmaken vind ik toch te ver gaan.

• KeesH

Tibo heeft gelijk. Ik ken ook mensen die hier een hele goede baan hebben met gelegaliseerde diploma's.

• Kees

Sorry jongens, ik bedoel het niet verkeerd, maar gezien het feit dat Oekraine hoog geplaatst staat in de top 10 meest corrupte landen ter wereld, lijkt het mij een slechte zaak om zomaar klakkeloos diploma's te legaliseren.

• Aeos

Leuk Kees,

Prima Kees, maar zorg dan ook dat je weet waar je over praat als je dit soort zaken aan kaart………

Er zijn zat mensen die normaal en veel geleerd hebben zonder voor hun diploma's te betalen om ze te krijgen.

Dat de IB - Groep diploma's legaliseert is vanwege het feit dat deze mensen het reeds bewezen hebben om hun diploma's waardig te zijn, en een waardevolle aanvulling te zijn op de vele gebieden waar WIJ in dit land nog wat van kunnen leren.

Als je een Oekrains rijbewijs al met een diploma voor docenten gaat vergelijken……..

Wat is jou bijdrage dan geweest voor dit land ?????

• Aeos

Tibo,

Grote klasse dat je vrouw in dit land les geeft. Ik wens jullie beiden veel succes ermee. En ik weet dat je geen leugenaar bent!