Ik zou graag info willen hebben over werken en wonen in de Oekraine
Als het kan via een Nederlands bedrijf maar ook via lokale bedrijven in de omgeving van Dnipropetrovsk
ik ben onderhouds monteur en zit op dit moment in de koeltorens
mvg Geert
Veel mensen in de Oekraïne tussen de 25 en 35 zijn hoog tot zeer hoog opgeleid! Mede doordat zij naast Russisch en de Oekraïense taal ook nog Engels en soms ook Frans of Duits spreken zijn zij eerste keus voor westerse ondernemingen die zich in de Oekraïne vestigen. Verder speelt salaris natuurlijk een zeer grote rol. Ondernemingen zijn met Oekraïense werknemers minimaal 50 tot 75% goedkoper uit dan met Westerlingen of Expat's uit andere landen. Daarnaast moeten deze bedrijven, meestal, ook nog eens voor accommodatie zorgen vor haar westerse werknemer, hetgeen ook nog eens extra kosten met zich mee brengt.
Een baan zoeken in de Oekraïne is voor Nederlanders die op dit moment een normale baan in Nederland hebben bij een bedrijf dat geen Oekraïense takken heeft, onbegonnen werk.
Jason, ik ben het niet helemaal met je eens. Een “internet-kennis” van mij (IT'er) heeft bij 10 verschillende bedrijven een sollicitatiegesprek gehad. Hij kon bij maar liefst 8 bedrijven aan de slag. Helaas zit ik niet in de IT-sector, maar het is dus wel degelijk mogelijk om aan de slag te komen in Oekraine.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?