treinreis KIEV ALLEEN als Vrouw??

• polly

Ik heb een enorme vliegangst maar moet half september as in kiev zijn. Dus ja de trein….maar is dit veilig voor een vrouw alleen? Die de taal niet spreekt.

Zijn er vrouwen op dit forum die hun mening willen geven? Uit ervaring spreken enz/

• nick

ER RIJDEN OOK BUSSEN NAAR KIEV

MEESTE SPREKEN ALLEEN OEKRAINE &RUS .

JE ZAL HEEL MOEILIJK HEBBEN HUN TAAL NIET SPREEK ( TREIN , BUS )

IN KIEV NO PROBLEEM DAAR SPREKEN ENGELS

• polly

De bus lijkt me een goed alternatief! Zijn er mensen die dat ook gedaan hebben en hoe was dat??

• Gerben

Mijn vriendin heeft het gedaan vanuit Kiev naar Nederland, 1x maar nooit weer zei ze mij. Ze rijden ongeveer non stop door in kleine Mercedes busjes, doen er dus ca.30 uur of 2 anders gezegd 2 dagen over. Meestal zitten er alleen mannen in zo'n busje die alleen Russisch spreken. Zie anders ook op eerdere berichten hierover op dit prikbord, waren ook niet positief.

• Armand

Gerben schreef:

>

> Zie anders ook op eerdere

> berichten hierover op dit prikbord, waren ook niet positief.

Dat is niet waar, want ik kan me herinneren wel ooit hier een positief verhaal er over verteld te hebben.

Mijn vriendin gaat bijna altijd met die minibusjes heen en weer, gemiddeld twee keer per jaar, nu zo'n 10 ritten in totaal schat ik uit mijn hoofd. Heeft voornamelijk positieve ervaringen, en heeft leuke contacten opgedaan (met een aantal vrouwen die ze zo ontmoet heeft ze na jaren nog steeds een goeie vriendschappelijke relatie). De rit duurt vanuit Kiev tot het eindpunt in Nederland inderdaad rond de anderhalve dag, waarbij je meestal voor de deur van je huis wordt afgezet! Naar Kiev duurt het in regel net zo lang, het ligt er aan hoeveel en waar in Nederland en Duitsland men passagiers afzet (terugweg) en ophaalt (heenweg). In de praktijk ben je met de trein niet sneller, normaal gesproken langzamer.

Zelf heb ik nog nooit met die busdienst gereist, ik ga in regel vliegen want ik heb eigenlijk nooit veel bagage en een dag kost mij zakelijk veel.

Armand

• Peter

Ten eerste heb ikzelf eenmaal de heen- en terugreis met de minibus gemaakt. Mij is het goed bevallen, alleen de wachttijd aan de Pools-Oekraiense grens vond ik erg lang (9 uur). Mijn vriendin heeft van de zomer ook deze reis per minibus gemaakt. Zij heeft maar 3 uur voor de grens hoeven wachten. In de minibus zijn meestal wel mede-passagiers te vinden die (ook) Hollands spreken. Het is inderdaad 1 chauffeur. Ik heb echter wel de ervaring dat deze chauffeurs op tijd hun rust nemen.

Informatie: http://www.viptour.kiev.ua

Ten tweede kun je ook per touringcar (Eurolines) naar Kiev rijden. Dit duurt echter wel langer dan per minibus. Ikzelf ben eenmaal met Eurolines naar Lvov gereisd (vlak over de Pools-Oekraiense grens) en ik deed daar zelfs iets langer over dan per minibus naar Kiev. Op deze bussen zitten minimaal 2 of 3 chauffeurs. Toen ik ermee reisde waren het er 3. Je kunt opstappen in alle grote steden in NL en Belgie.

Informatie: http://www.eurolines.nl

Hopelijk heb je wat aan deze informatie.

M.vr.gr.

Peter

• polly

Goe d te weten. Maar nu was er iemand die Eurolines noemde. Gaan die ook met kleine busjes?? Ze doen er drie dagen over. In afwachting verblijf ik,

groetjes Polly.

Ik moet gauw beslissen want de 10 ga ik naar Kiev op uitnodiging eb ik moet helaas alleen.Gerben schreef:

>

> Mijn vriendin heeft het gedaan vanuit Kiev naar Nederland, 1x

> maar nooit weer zei ze mij. Ze rijden ongeveer non stop door

> in kleine Mercedes busjes, doen er dus ca.30 uur of 2 anders

> gezegd 2 dagen over. Meestal zitten er alleen mannen in zo'n

> busje die alleen Russisch spreken. Zie anders ook op eerdere

> berichten hierover op dit prikbord, waren ook niet positief.

• polly

Ik zie het al, oke. Ik heb net een mailtje gestuurd naar die mini bus organisation met de vraag of ze me van te voren kunnen vertellen of er ook vrouwelijke passagiers reizen de 10 de die nederlands spreken?

En voor de deur afzetten, dat klinkt toch erg goed. Is er niemand die met de Eurolines is geweest?? Ik kan geen eerdere berichten vinden; het gaat niet verdrev dan 100 berichten terug in mijn systreem.

Hartstikke bedankt voor de reacties, omdat het voor mij de 1ste keer is dat ik die kant op ga en ook alleen reis wil ik van te voren zo veel mogelijk weten, dan kan ik er rekening ee houden.

mvg polly polly schreef:

>

> Goe d te weten. Maar nu was er iemand die Eurolines noemde.

> Gaan die ook met kleine busjes?? Ze doen er drie dagen over.

> In afwachting verblijf ik,

>

> groetjes Polly.

>

> Ik moet gauw beslissen want de 10 ga ik naar Kiev op

> uitnodiging eb ik moet helaas alleen.Gerben schreef:

> >

> > Mijn vriendin heeft het gedaan vanuit Kiev naar Nederland, 1x

> > maar nooit weer zei ze mij. Ze rijden ongeveer non stop door

> > in kleine Mercedes busjes, doen er dus ca.30 uur of 2 anders

> > gezegd 2 dagen over. Meestal zitten er alleen mannen in zo'n

> > busje die alleen Russisch spreken. Zie anders ook op eerdere

> > berichten hierover op dit prikbord, waren ook niet positief.

• Gerben

Als je van avontuur houd is het misschien wel leuk, je kunt je nergens wassen gedurende de 2 dagen van de reis, wc's is ook wat problematisch. In Polen is het niet al te veilig langs de weg, als je pech ktrijgt met de bus heb je toch een probleem. Mijn vriendin is destijds ook bij de grens wat lastig gevallen door een Poolse man en was blij dat er Oekrainische mannen bij haar waren. De busjes zijn bovendien behoorlijk klein dus echt comfortabel zit je niet gedurende de reis om over het slapen maar te zwijgen. Bij de grens moet je bovendien mee betalen aan het omkopen van de douane van Polen omdat ze anders erg lang kunnen laten wachten. Wees ook voor bereid op lullige opmerkingen en vragen van die Poolse douane. Ik vind het persoonlijk ook geen veilig idee als 1 chaufeur zo'n lange rit maakt zonder al te veel rust, dus veel succes op je reis en een gewaarschuwd mens telt voor twee.

• Peter

De verhalen die jij hier vertelt zijn mij niet bekend, hoor Gerben. Ik heb de reis zelf meegemaakt en ik heb best comfortabel gezeten. Mijn vriendin heeft het ook gedaan deze zomer met deze minibusjes en zij had ook geen klagen.