Visum

• Henk Kloppenburg

Ik heb gehoord,van mijn vrienden uit de Oekraine.Waar ik elke jaar heen ga,al 14 jaar lang.Dat er geen visum meer nodig is ook na 1 september 2005,voor mensen met een een EU paspoort! Ik wou graag vragen,of wie dat weet? Of dat het waar is,dat er geen visum meer nodig is na 1 spetember?

• oekraine.pagina.nl

Dit klopt inderdaad. Op de site van SPSN-O (http://www.oekraine.org) staat meer informatie hierover.

• Johan

Dat scheelt je toch wel een 140,00 euro

• odie

is de visumplicht geheel van de baan???

ik neem aan dat een geldig paspoort voldoende is of is er

nu weer een extra tax of heffing aan de grens??

hg,odie.

• Henk Kloppenburg

Ja de Visumplicht is nu,helemaal van de baan. En over een tax heffing,heb ik nog niets van gehoord.Maar ik neem het aan,dat er geen extra tax of heffing is aan de grens.

Grt Henk

• odie

dank voor reactie.

gr. odie.

• polly

Volgens een Oekrainse heb je wél na septeber weer een visumplicht!!

• Henk Kloppenburg

Hallo Polly!

Ik weet,nu zeker.Dat er geen visum meer nodig is na 1 sepetember.Ik heb mij al,zo laten informeeren.Door allerlei mensen,en instanties.Dat ik nu zeker weet,dat er geen visum meer nodig is.Ik ga zelf,17 september naar de Oekraine.Anders had ik nu al,een visum.Kijk maar op de web-site van www.visumdienst.nl .Daar staat het volgende.

Oekraïne

De visumplicht voor Nederlanders (en andere Westeuropeanen) naar de Oekraïne is definitief afgeschaft met ingang van 1 augustus 2005. Dit volgt op de visumvrije periode die was ingegaan op 1 mei 2005.

Mvrg Henk

• Beja

kijk ook op www.oekraine.org

kan je nog andere leuke dingen ook vinden

Beja

• theo van klink

hoi henk, zo te lezen ben jij een ervaren oekrainese vakantie ganger,ik wil in september naar kremenchuk naar een vriendin ben er nog nooit geweest waar moet ik zoal rekening mee houden ik wist niet dat je een visum nodig had en als ik mijn vriendin over laat komen hoe werkt dat heb zij wel een visum nodig.

En bus reizen van vliegveld borispol naar chemenchuk is dat zo duur het is 4 uur

rijden.

Hotels hoe zijn daar de prijzen van.

vrg theo