Uzhorod

• Anja

In juli gaan wij een paar dagen naar Uzhorod of omgeving via slowakije om Oekrainse vrienden te ontmoeten. Kan iemand mij vertellen hoe lang het duurt om de grens te passeren.

Informatie over Uzhorod en omgeving zijn ook welkom. Wij (gezin van 5 personen) zoeken nog overnachtings plaatsen. Ons voorkeur gaat uit naar kamperen, maar informatie over hotels zijn ook welkom.

• Gerard

Hoi Anja,

Ik ben net terug uit Oekraïne om te bekijken of we er een kampeerreis naartoe kunnen organiseren. Dat zal wel lukken, maar (tent)kamperen is nauwelijks mogelijk.

Kiev heeft een camping met goed sanitair (bij het Prolissok-hotel, ten westen van de stad op weg naar L'viv). En Odessa heeft een redelijke camping aan de oostkant van de stad. Verder zijn er geen officiële terreinen. Je kunt vaak -met caravan- bij een hotel overnachten. Stroom is dan wel leverbaar, maar voor sanitair zul je een hotelkamer moeten huren…

Succes!

• adrie

Hoi Anja,

Ik ben vorige maand in Uzhgorod geweest, Via de hongaarse kant heb ik ca. 90 minuten aan de grens gestaan, Je moet nog een soort visum invullen waar je heen gaat en waar je verblijft.

Kamperen gaat moeilijk hier maar je hebt wel een aantal hotels in Uzhgorod

(Hotel Zakarpattija). maar die zijn niet goedkoop.

Ik ga de laatste jaren altijd via de hongaarse kant (Uzhorod is een 3 landen punt).

omdat het daar vlugger gaat , maar misschien gaat het aan de slowaakse kant nu ook vlug

• oekraine

Wachtijden zijn te vinden op

http://www.sg.gov.pl/czasy/index.asp

• Armand

Gerard schreef:

> … lukken,

> maar (tent)kamperen is nauwelijks mogelijk.

> Kiev heeft een camping . En Odessa heeft een

> redelijke camping . Verder zijn er geen officiële

> terreinen.

Dat laatste is niet waar. Ik heb er enkelen op de Krim gezien (niet gecampeerd), in de omgeving van Jalta is er zeker een. Maar het is waar, het zijn er niet veel.

Armand

• Gerard

Ja, je hebt gelijk Armand; da's waar ook.

Ik heb er enkele bezocht, maar het mag die naam nauwelijks hebben: veelal een (omheinde) strook beton of asfalt waar je met een caravan of camper kunt staan.

Helaas plaatst men wel een campingbordje, maar stelt het verder (nog) weinig voor.

Misschien komt er een mooi terrein beschikbaar in Simferopol, rechts voordat je de DAI passeert, komend van het ‘vaste land’.

• viktor

hallo,

wij zijn net terug uit de oekraine, bij de grens hebben we geen problemen gehad, wel moet je een papier invullen met dieverse gegevens van jezelf, maar dat moet bijna altijd.

wat betreft jullie verblijf daar, als ik weet wanneer jullie willen gaan kan ik wel voor jullie kijken of ons huisje van onze stichting dan nog vrij is.

wij hebben namelijk een logeerveblijf net over de grens in aztely ( nabij beregovo).

mochten jullie hier evt. intresse in hebben hoor ik het wel.

viktor lamberink

Stichting Vriendenhulp Oekraine

• Anja

Victor,

Wij hopen 10 juli in Oekraine aan te komen en blijven maar een paar dagen. Onze vrienden hebben maar een paar dagen vakantie en moeten 14 juli alweer in Kiev zijn. Omdat zij geen auto bezitten gaan zij met de trein en omdat wij verder vakantie houden in Slowakije hebben wij Uzhorod als ontmoetingsplaats gekozen en het eenvoudigst is daar in de buurt overnachtingsplaatsen te zoeken.

In ieder geval bedankt voor het aanbod.

Anja