Visum? Verblijfsvergunning?

  • Dolf Band

    Mijn vrouw wil zich hier vestigen. Wat hebt ze nodig? Een visum of een tijdelijke verblijfsvergunning? Ik heb gehoord dat een visum maar voor 3 maanden is en een tijdelijke verblijfsvergunning 6 maanden met uiteindelijke definitief. Zal ze hier zelf om moeten in Kiev? Is dit nog mogelijk daar de tijd van 1 July zeer nabij is daar anders het niet meer te betalen is. Nu kost het slechts 50 Euro anders wordt het maar liefst 830 Euro!!!I Is het ook mogelijk om ons huwelijk (wij zijn daar getrouwd maar nog niet volgens de wet) hier te laten inschrijven en wat hebben wij daar voor nodig? Graag een antwoord voor Zondag want maandag ben ik voor de vierde maal richting de Oekraine en de lust hierbij is voor mij danig geslonken.

    BVD.

    Dolf Band

    Wielingenstraat 2

    4417 BW Hansweert

    tel: 0113-383039 / 06-10692270

    fax: 0113-383039

    email: herbi@zeelandnet.nl

  • willem

    Laat haar dan maar alvast een mvv-aanvraag indienen bij de NL-ambassade voor 1 juli. Krijgt ze een dossiernr met datum als bewijs.

    Het is niet alleen nadien die E 830,- (mvv), maar ook nog eens E 188,- voor het verblijfspasje (vtv), en E 350,- voor de taaltoets NL-vaardigheid wat al in het buitenland afgenomen gaat worden (miv. 1 juli of 1 jan.).

    Het is nog zo , dat ze eerst een verblijf voor 1 jaar krijgt, en daarna verlengd kan worden met 4 jaar (zolang haar paspoort geldig is, min 1 maand).

    www.ind.nl

    www.mixed-couples.nl

  • Lekke Band

    Anders ga je toch lekker daar wonen, kijken of ze dan nog van je houd!

  • odie

    lekke band , oftewel lekke kop u werkt zeker bij de ind. dat raaden ze mij dat

    ook aan.