advies voor mvv

• odie

is er nog hoop na een negatief advies, of kan ik nu papieren aanvragen

voor de werkelijke mvv-aanvraag.

gr. odie.

• willem

Als ik zo terug zoek op het prikbord, zie ik dat je kleine zelfstandige bent en in feb.2003 al vragen over de mvv (die ondertussen weer strenger zijn geworden) stelde.

Op een advies-aanvraagbeslissing kun je geen bezwaar maken en heeft een mvv-aanvraag gestart vanaf haar kant geen enkele kans van slagen, zolang jij nog niet aan de voorwaarden kunt voldoen.

Probeer het op een andere manier (ik weet niet hoe oud ze is) bv. studie / au-pair etc. en dan na een jaar wijziging doel ….heb je nog even de tijd de boel op orde te brengen.

• odie

ze is 35 jaar en spreekt heel goed nederlands.

ik kan in loondienst gaan werken maar nu verricht ik agrarisch loonwerk

of kan ze bij komen werken,is dat ook mogelijk?

maar het gaat me toch om partnerschap.

een gewoon visum voor haar aanvragen gelden dezelfde inkomenseisen of niet?

en dan moet ze ook weer het land uit.

graag reactie willem en anderen.

ik wil graag meer kwijt over dit ‘'advies’' , ik moet het eerst nog verwerken en

de advocatentaal nog minstens 10x bestuderen.

bedankt voor reacties. hg odie.

• willem

Als ik jou was zou ik eens een slimme vreemdelingenrecht-advocaat gaan bezoeken (bv. Prawo in Utrecht, zit ook veel op het buitenlandsepartner-prikbord en mixed-couples), die met je doorneemt hoe het wel zou kunnen in jullie geval.

Als het goed is, kan het zo ook (wel navragen) :

omdat zij al goed Nederlands spreekt zouden jullie bijv. getrouwd in België (eenvoudiger mvv-procedure) kunnen gaan wonen/werken. Na een jaar heeft ze dan rechten als EU-onderdaan opgebouwd en kunnen jullie weer zonder veel problemen terug naar NL (zij heeft dan een verblijfskaart voor 5 jaar ).