Briefgeld Oekraine

• Vennie

Hoi,

Ik heb nog een berg Oekraiens papiergeld over van mijn reis naar Donetsk.

Is er iemand die dit over wil nemen tegen een schappelijk prijsje? Of weet iemand een adres waar ik het kan omwisselen?

Groeten,

Peter

• Alexander

Wij hebben wel interesse

• Sjoerd

Stuur maar naar mij!

• svetlana

hoi

ik heb interes in. ik hoop iets van je te horen

groetjes.

• Vennie

Ik heb het even opgezocht: het is 359 hryvnia.

1 euro is ongeveer 6,37 hryvnia, dus het komt neer op ongeveer 56 euro.

Maar zoveel hoef ik er niet voor te hebben hoor.

Mail maar een bod naar me.

Alvast bedankt!

• Clara

Hoi Peter,

Je zei in je eerste bericht dat je naar Donetsk bent geweest. Ik ben wel benieuwd hoe het daar is. Ik ben namelijk zelf van plan deze zomer daar een talencursus te volgen. Kan je me er iets over vertellen? Alvast heel erg bedankt!

Groeten, Clara

• Owen

Mocht je het nog hebben…en in de buurt van Den Haag wonen..

dan hebben wij ook wel interesse, we gaan over een paar weken naar Oekraine..

• Vennie

Hoi Clara,

Ik ben een paar dagen naar Donetsk geweest om AZ te zien voetballen tegen Shakhtar. Van de stad zelf heb ik niet veel meer gezien dan wat plaatselijke kroegen (er valt ook niet veel te zien), we zijn met de trein gegaan (50 uur) en kwamen nogal ‘gebroken’ aan, desondanks toch een unieke ervaring. Donetsk voldeed eigenlijk precies aan de verwachtingen: een stad met veel grijze gebouwen, gaten in de weg en overal ‘westerse’ reclame. Voor ons Nederlanders is het er spotgoedkoop en voor een klein gedeelte van de plaatselijke bevolking ook. Communiceren is erg moeilijk (zo werden we geweigerd bij het hotel omdat ze niet begrepen dat we gereserveerd hadden), maar over het algemeen word je snel aangesproken door studenten die het fijn vinden hun Duits te oefenen.Mocht je nog vragen hebben dan kun je altijd mailen!

Veel plezier mocht je erheen gaan.

• adrie

Je bent maar even in Donetsk geweest en je hebt al veel vooroordelen klaar, ga eens wat langer daarheen en je zult zien dat de mensen meer hebben dan de meeste Nederlanders, en dan bedoel ik niet allen geld.

• Clara

Hoi Adrie!

Het schijnt dat je wel iets meer van de situatie in Oekraine weet. Ben je zelf ook in Donetsk geweest? Zo ja, kan jij me er dan iets meer over vertellen? Alvast bedankt!

Groeten, Clara