Rondreis zomer 2005

• Joost

Vanaf begin juli ben ik van plan met vriendin om een rondreis te gaan maken door voornamelijk Roemenie. De gehele reis is al helemaal ingepland, op de terugweg na.

We hadden aanvankielijk het plan om, net zoals heen, over Hongarije en Oostenrijk terug te gaan, ware het niet dat ik vernomen heb dat de visa worden afgeschaft voor de Oekraine.

Een buitenkansje om vanaf Suceava (Roemenie) via Lviv en Polen terug te rijden! Uiteraard wil ik dan wel enkele nachten in Oekraine verblijven. Naar aanleiding van dit alles heb ik een aantal vragen:

1. Ik weet dat er geen visumplicht meer is. Betekent dit dan ook dat je geen uitnodiging hoeft te hebben om het land binnen te komen?

2. Wat zijn leuke bezienswaardigheden? Zijn Cernivci en Lviv leuk om te bezoeken of zijn andere plaatsen mooier in de buurt?

3. Hoe zit het met accomodaties? Is er iemand die een bepaald hotel kan aanbevelen? Overigens geef ik niet veel om luxe, dus als iemend goedkope, redelijke hotels weet!?)In Roemenie verblijf ik ook op campings (kleine tent bij ons)

4. Hoe is het reizen met eigen auto in de Oekraine? Loop je met een Nederlands kenteken geen extra risco's, bijvoorbeeld als je de auto ergens parkeert?(Daewoo)

5. Wat is het prijspeil in de Oekraine?

Als iemend nog meer tips heeft dan verneem ik dit graag. Ik heb wat betreft Roemenie veel kunnen vinden op internet, maar wat betreft Oekraine veel minder. Iedereen die een bijdragen kan leveren; dank je wel!!

Groet Joost

• Peter

Chernivtsi en Lviv zij zeker de moeite waard om te bezoeken.

• adrie

Als je via Uzhgorod rijdt dan kom je door de Karpaten , dat is de moeite waard,

Ik ben een paar keer in de Oekraine geweest en ik heb geen problemen met diefstal van de auto.

Pas op , sommige hotels kunnen wel duur zijn en de comfort is wat minder.

Normaal heb je een uitnodiging nodig om door de Oekraine te reizen maar ze hebben de visum tijdelijk afgeschaft voor het songfestival en om toeristen aan te trekken.

groetjes Adrie

• Mikola

Hoi,

Als je toch in de buurt bent ;) dan is het meer dan de moeite waard om Kamenets-Podolsky te bezoeken. Het is een prachtige omgeving met op een berg een burcht gebouwd.

Een voorproefje: http://cradle.km.ua/gallery.html

• Joost

Bedankt voor jullie reacties tot zover. Meerdere reacties blijven welkom!

Groet Joost