Oekraineforum voor vragen

• Owen

Het is misschien al een paar keer gezegd maar op mijn website (http://www.dualcrew.net/oekraine) zit een gebruikersforum waar mensen vragen kunnen stellen of juist andere kunnen helpen met vragen.

Het gebruik van deze site is gratis, je moet je alleen registreren om te kunnen plaatsen en lezen. Aangezien dit een persoonlijke website is worden gegevens die worden achtergelaten niet commercieel gebruikt.

Tot ziens op het forum

Owen

• Dolf Band

Ik ben getrouwd in de Oekraine maar ons geluk wordt de grond in geboord door de fijne buraucratie die ons land rijk is. Ik ben al 3 keer op en neer geweest in de hoop dat de papieren in orde waren maar dit blijkt nog steeds niet het geval te zijn. Je wordt hier zo moedeloos van en vooral ook dat dit hele geval een hoop geld heeft gekost en dit niet terug kan vorderen bij verschillende instanties. Om een lang verhaal kort te maken ben ik financieel niet draagkrachtig genoeg waar ik mij dan ook sterk afvraag wat belangrijker is: Het COMPLOT waar het geld de enigste motief is waar alles om draait of de enige ware reden dat de liefde van ons hart spreekt! Ik hou heel veel van haar maar het lijkt een kloof aan het worden waarvan de afstand alsmaar steeds groter wordt. De tijd om haar hier naar Nederland te halen is kort omdat ze zwanger is. Ik weet niet meer hoe ik dit moet aanpakken. Ik zou dolgelukkig zijn als ze hier is want ik heb eindelijk de vrouw gevonden naar mijn hart. Ik hoop dat er mensen zijn die mij zal kunnen helpen, alvast bedankt hiervoor!

• Owen

Kan je het e.e.a toelichten?

Ik zou zeggen..post het even op het forum:

http://www.dualcrew.net/oekraine

Registreer je even (gratis) en post het daar…

Allicht zijn er mensen die wat weten en wellicht kunnen helpen..

Owen

• Dolf Band

Laat ik bij het begin beginnen. Mijn visum is gedateerd op 24 April. Helaas is mij dit totaal door het hoofd geschoten door de drukte, voorbereiding huwelijk etc. Door de slechte paspoortcontrole op schiphol ben ik gestrand op Borispil. Daar werd mij te verstaan gegeven dat ik even moest wachten aldaar. Ik begreep toen al niet waarom. Ik heb daar 24 uur op een bankje gezeten om alsnog teruggestuurd te worden. Ik ben toen voor de tweede maal teruggegaan naar de Oekraine in de hoop dat mijn papieren in orde was. Dit bleek dus weer een illussie te zijn. Na aankomst zijn we de dag daarop, haar woonplaats is 300 km verderop; Vinnitsa, weer naar Kiev gereden met de taxi. Daar bleken de papieren niet in orde. Voor mijn vertrek naar de Oekraine heb ik de gemeente duidelijk verzocht om Apostil (gelegaliseerd!). Ze zeiden dat met het uittreksel uit het bevolkingsregister, gestempeld en ondertekend met een handtekening in orde was. Ik kon dus weer terug naar Nederland en ben toen kwaad naar de gemeente gestapt om dit hele geval uit te leggen dat deze documenten niet goed was. Na veel geharrewar van hun kant en op aandringen van mij wist men uiteindelijk te kunnen vertellen dat dit door de rechtbank moest geschieden. Ik ben dus met deze uittreksel naar de rechtbank gegaan en heb uiteindelijk de stempel APOSTIL gegeven waar ik voor dat ik weg ging om verzocht had! Ik ben dus voor de derde maal (kosten vliegtickets, taxies en trein plus minus 700 Euro per keer!) naar de Oekraine gegaan. Ik was toen al dodelijk vermoeid in deze, en ben met haar getrouwd. Enkele dagen later zijn we naar het gemeentehuis gestapt in de hoop dat het nu eindelijk in orde was. Helaas ook nu weer een bittere teleurstelling omdat het document waar het uiteindelijk om ging niet goed was. Nu bleek dat ik de echtscheidingsactes moest opvragen alhier in Nederland. Het document wat ik toen bij me had stond wel op dat ik gescheiden was maar dat was niet het goeie document waar ik mij testelligste dan ook afvroeg waar zijn wij hier in Godsnaam mee bezig! Ik weet het niet en verwacht dat zoiets zeker van bepaalde instanties in goede banen wordt geleid. Maar nogmaals door de fijne buraucratie die ons land rijk is ziet men niet meer precies waar het in werkelijkheid omgaat. Al met al zit ik financieel aardig aan de grond hiermee. Ik heb weliswaar een baan, oproepkracht bij de taxi, maar door dit alles ben ik het spoor bijster geraakt! Ik heb nu bij de gemeente het document waar uit blijkt dat ik getrouwd ben en gescheiden. Ook het internationale document heb ik. Van de rechtbank heb ik de echtscheidingsacte. Deze documenten worden gelegaliseerd (APOSTIL). Alleen bij navraag van mijn kant, hetzij ambassades, hetzij relatieburauxs, hetzij door de intergratiedienst konden mij niet exact vertellen of het wel juist is met de stempel APOSTIL. Dus ook hierin blijkt dus wel duidelijk veel onenigheid hierover! Maar het zekere voor het onzekere in dit geval. Het zou me 3 maal de reis naar de Oekraine hebben gescheeld maar nu moet ik nog 2 keer. Hoe moet ik dit betalen? Waar ken ik mij schade terug eisen die ik heb geleden in deze? Ik hou heel veel van haar. Het is toch niet de bedoeling dat de buraucratie mensen kapot maakt in deze? Alvast bedankt voor de reactie.

Dolf Band

Wielingenstraat 2

4417 BW Hansweert

tel: 0113-383039 / 06-10692270

fax: 0113-383039

email: herbi@zeelandnet.nl

ps. Ook moet ik nog vermelden dat ik voor mijn vrouw 3 maanden een huisje heb betaald anders had ze nu op straat gestaan met haar 3 kinderen en dat ze zwanger is. Maar wat dan verder na 3 maanden. Ik weet het niet. Hoewel ik hier een eensgezinswoning heb.

• Owen

Ik heb je berichten op de site geplaatst (adres: zie vorige bericht)Dolf Band schreef:

>

> Laat ik bij het begin beginnen. Mijn visum is gedateerd op 24

> April. Helaas is mij dit totaal door het hoofd geschoten door

> de drukte, voorbereiding huwelijk etc. Door de slechte

> paspoortcontrole op schiphol ben ik gestrand op Borispil.

> Daar werd mij te verstaan gegeven dat ik even moest wachten

> aldaar. Ik begreep toen al niet waarom. Ik heb daar 24 uur op

> een bankje gezeten om alsnog teruggestuurd te worden. Ik ben

> toen voor de tweede maal teruggegaan naar de Oekraine in de

> hoop dat mijn papieren in orde was. Dit bleek dus weer een

> illussie te zijn. Na aankomst zijn we de dag daarop, haar

> woonplaats is 300 km verderop; Vinnitsa, weer naar Kiev

> gereden met de taxi. Daar bleken de papieren niet in orde.

> Voor mijn vertrek naar de Oekraine heb ik de gemeente

> duidelijk verzocht om Apostil (gelegaliseerd!). Ze zeiden dat

> met het uittreksel uit het bevolkingsregister, gestempeld en

> ondertekend met een handtekening in orde was. Ik kon dus weer

> terug naar Nederland en ben toen kwaad naar de gemeente

> gestapt om dit hele geval uit te leggen dat deze documenten

> niet goed was. Na veel geharrewar van hun kant en op

> aandringen van mij wist men uiteindelijk te kunnen vertellen

> dat dit door de rechtbank moest geschieden. Ik ben dus met

> deze uittreksel naar de rechtbank gegaan en heb uiteindelijk

> de stempel APOSTIL gegeven waar ik voor dat ik weg ging om

> verzocht had! Ik ben dus voor de derde maal (kosten

> vliegtickets, taxies en trein plus minus 700 Euro per keer!)

> naar de Oekraine gegaan. Ik was toen al dodelijk vermoeid in

> deze, en ben met haar getrouwd. Enkele dagen later zijn we

> naar het gemeentehuis gestapt in de hoop dat het nu eindelijk

> in orde was. Helaas ook nu weer een bittere teleurstelling

> omdat het document waar het uiteindelijk om ging niet goed

> was. Nu bleek dat ik de echtscheidingsactes moest opvragen

> alhier in Nederland. Het document wat ik toen bij me had

> stond wel op dat ik gescheiden was maar dat was niet het

> goeie document waar ik mij testelligste dan ook afvroeg waar

> zijn wij hier in Godsnaam mee bezig! Ik weet het niet en

> verwacht dat zoiets zeker van bepaalde instanties in goede

> banen wordt geleid. Maar nogmaals door de fijne buraucratie

> die ons land rijk is ziet men niet meer precies waar het in

> werkelijkheid omgaat. Al met al zit ik financieel aardig aan

> de grond hiermee. Ik heb weliswaar een baan, oproepkracht bij

> de taxi, maar door dit alles ben ik het spoor bijster

> geraakt! Ik heb nu bij de gemeente het document waar uit

> blijkt dat ik getrouwd ben en gescheiden. Ook het

> internationale document heb ik. Van de rechtbank heb ik de

> echtscheidingsacte. Deze documenten worden gelegaliseerd

> (APOSTIL). Alleen bij navraag van mijn kant, hetzij

> ambassades, hetzij relatieburauxs, hetzij door de

> intergratiedienst konden mij niet exact vertellen of het wel

> juist is met de stempel APOSTIL. Dus ook hierin blijkt dus

> wel duidelijk veel onenigheid hierover! Maar het zekere voor

> het onzekere in dit geval. Het zou me 3 maal de reis naar de

> Oekraine hebben gescheeld maar nu moet ik nog 2 keer. Hoe

> moet ik dit betalen? Waar ken ik mij schade terug eisen die

> ik heb geleden in deze? Ik hou heel veel van haar. Het is

> toch niet de bedoeling dat de buraucratie mensen kapot maakt

> in deze? Alvast bedankt voor de reactie.

>

> Dolf Band

> Wielingenstraat 2

> 4417 BW Hansweert

> tel: 0113-383039 / 06-10692270

> fax: 0113-383039

> email: herbi@zeelandnet.nl

>

>

>

> ps. Ook moet ik nog vermelden dat ik voor mijn vrouw 3

> maanden een huisje heb betaald anders had ze nu op straat