visum voor oekrainers

• Kees H

Het bedrag voor een visum is tegenwoordig gelijk, of het nu voor een week is of voor 3 maanden.(ze moeten er even veel werk voor doen). Het bedrag verschild nog al eens omdat de dollar koers nogal schommeld. Dat ze maar 3 weken krijgt is begrijpelijk. Als zij daar een baan heeft, is het bijna niet mogelijk om zo lang vrij te krijgen, zonder verlies van baan. Ze zijn bang dat je niet meer terugkomt en in nederland blijft. Had ze een bewijs van haar baas dat ze na die gevraagde 3 maanden weer bij die baas ging werken ?

• Aeos

ja, dat had ze, met een soort baan garantie als ze terug kwam. Vindt dat dit toch niet helemaal door de beugel kan. Zoveel verschillen, en dat de dollar koers schommelt snap ik, maar dit soort verschillen vindt ik zeker niet deugen.

• odie

volgens mijn informatie kan iemand uit oekraine alleen voor grof geld

een visum ‘'krijgen’'. enkele duizenden euri!!

tenzij iemand in nederland helpt, maar dan moet deze wel met de billen

bloot. garantverklaring, inkomenseis,verzekeringen etc. etc.

of word mij ook van alles wijsgemaakt??

is dit een truc om er maar van af te zien?

wie kan mij zeggen hoe het werkelijk zit???

hg. odie.

• Erwins

het is maar wat je met de billenbloot noemt. Klopt dat je aardig wat moet laten zien voordat een visum wordt afgegeven. maar voldoe je aan de eisen en heb je de juiste papieren klaar dan is een toeristenvisum in een dag geregeld weet ik uit ervaring. En voor een normaal bedrag.

• odie

bijna net zoveel eisen als voor een mvv advies-aanvraag!