Welke papieren nodig ??????

• Frank

Hallo,

Hoe zit het nou? In augustus gaan we weer naar Oekraine. Wij zijn getrouwd, mijn vrouw heeft verblijfsvergunning tot eind 2007, maar nog wel de Oekrainse nationaliteit.

We hebben gehoord dat zij zich moet laten registreren bij het consulaat van Oekraine, anders komt ze op de terugreis de Oekraine niet meer uit.

Kan iemand ons vertellen of dit zo is, of dat ze een of ander visum moet hebben.

• tibo

Gewoon laten registreren bij de ambassade dat ze hier woont en je hebt geen problemen bij de grens/airport. Zij heeft geen verdere papieren nodig, jij natuurlijk wel een visum.

Suc6

• Frank

Hallo Tibo,

Ik neem aan bij de ambassade hier in Nederland ?

Moet je daarvoor een afspraak maken en wat zijn de kosten?

• Mikola

@Tibo, Volgens mij is het ook zeer binnenkort ook voor Nederlanders niet meer nodig om met visum Oekraine binnen te komen! Lees dit artikel in Korrespondent (russisch) http://www.korrespondent.net/main/113564

• john

mikola en andere prikkers

de meeste hier kunen dit niet lezen

maar als je het artikel kunt lezen staat er dat men er naar streeft, om de mensen uit europa, tijdens het songfestival in mei een vrije toegang tot de Oekraine kan geven.

verder word er in april gekeken naar de economische toestand in de Oekraine,

mocht deze zijn aangetrokken op europees niveau, dan zal hoogstwaarschijnlijk,

de visum plicht for europeanen verdwijnen.

goede vooruitzichten dus

• Aeos

Is er meer concrete info over het feit dat de visum plicht misschien gaat vervallen voor ons europeanen die naar de Oekraine willen reizen?

Heb de vertaling gelezen die je schreef, maar ik bedoel is er in het Nederlands al meer info beschikbaar.

Zou mooi zijn, laten we hopen dat het door kan gaan!

• Kees H

Als dat gaat gebeuren zijn we toch weer wel jaren verder, jullie denken toch zeker niet dat alles nu zomaar in een paar maanden veranderd.

• john

hoi Kees

als je het bericht leest staat er toch echt

dat men in mei, als het songfestival in Kiev plaatsvind, al een visumplicht wil opheffen voor europeanen.

het is niet zomaar iemand die dat wil, nee juist het parlement wil het invoeren

De nieuwe president werkt echt hard aan nieuwe regels, veranderingen, en wetten.

Het is ook bij mij bekent dat alles veel en veel duurder is geworden

sigaretten b.v. kosten eerst 4 ghrivna nu al het drie dubbele,

vlees ook hetzelfde verhaal en ga zo maar door,

als tegenprestatie zijn de sociale premies voor ouderen weer wat omhoog gegaan.

john

• Peter

Is hier al iets meer over bekend?