kharkov

• piet

Haalo geachte forumleden weet iemand van jullie hoeveel kilometer kharkov is van eindhoven en waar de dichst bijzijnde vliegveld is,bvd Piet

• erwins

wat dacht je van Kharkov airport zelf? kijk op de website van borispol airport naar de vluchten naar Kharkov. zelf kijk ik altijd bij earosvit naar binnenlandse vluchten maar als je locale contacten hebt kun je vast goedkoper vliegen met de plaatselijke luchtvaartmaatschappij (air Kharkov??)

afstand? geen idee. ver naar het oosten ;) kijk opeen routeplanner.

succes!

vlieg zelf in maart naar Krakow met SkyEurope, retour tussen 80 en 160 euri en verder met de trein.

Erwin

• john

hoi piet

eindhoven kharkov is precies 2447 kilometer

beste verbinding is amsterdam - kiev

en van kiev kun je op diverse manieren naar kharkov reizen

ga je voor het eerst naar de ukraine

ikzelf ben er al best vaak geweest

mocht je nog vragen hebben neem dan kontact met me op

kan je mischien wat uitleg geven, kom zelf ook uit eindhoven

succes

• peter

amsterdam———-kharkov met sky europe?direkt of alleen naar kiev

erwins schreef:

>

> wat dacht je van Kharkov airport zelf? kijk op de website van

> borispol airport naar de vluchten naar Kharkov. zelf kijk ik

> altijd bij earosvit naar binnenlandse vluchten maar als je

> locale contacten hebt kun je vast goedkoper vliegen met de

> plaatselijke luchtvaartmaatschappij (air Kharkov??)

>

> afstand? geen idee. ver naar het oosten ;) kijk opeen

> routeplanner.

>

> succes!

>

> vlieg zelf in maart naar Krakow met SkyEurope, retour tussen

> 80 en 160 euri en verder met de trein.

>

> Erwin

• hannie

Hallo, kun je mij vertellen hoe en of ik met de trein van kiev naar kharkov kom inde oekraine?

• richard

Hallo kun je me vertellen hoe ik van kiev naar kharkov kan komen overdag.

richard

• richard

Hallo kun je vertellen hoe ik van kiev overdag s,morgens naar kharkov kan komen met de trein .

En waar is het station ,en de kosten.

richard

• Kees Adam

Richard,

jij moet helemaal niet naar Oekraine gaan.

Dat is veel te hoog gegrepen voor jou.

No offense, maar als je niet eens in staat bent om met een simpele google-handeling de door jouw gezochte info te vinden, dan ziet het er somber uit.

Ik deed voor de lol even de test en ik had de antwoorden op al jouw vragen in minder dan 2 minuten gevonden.

En jij wil graag op avontuur in het land van het cyrillisch schrift en waar de mensen je glazig aankijken als je met Engels of Duits aankomt…

En waar zelden iets logisch is (tenminste in onze ogen)

• Gilbert

Richard,

Het treinstation van Kiev heet Vokzal'na. Het ligt ongeveer 20-25 minuten lopen van Bessarabka. Bessarabka ligt aan het einde van de Khreshatik, midden in het centrum. Van daaruit loop je de Shevchenka Boulevard naar boven en ga je de vierde of vijfde straat naar links. Dat is de Kominternustraat. Die straat loopt bergafwaarts en je ziet in de verte, in het midden, een groot gebouw liggen met een halfrond raam. Dat is Vokzal'na.

Je kunt er ook een taxi naartoe nemen of op de Khreshatik een lift nemen door aan de straatkant te gaan staan. Taxi maximaal 20-30 grivna. Voor een lift 10-15 grivna.

Er gaan 2 treinen naar Kharkov. De normale en de express trein.

Voor de normale trein betaal je 104 grivna enkele reis en als in een coupe wilt zitten 175 grivna enkele reis. Vertrek 6:33, 7:33, 8:33 enz. enz.

Voor de express trein zijn er 3 klassen 1e, 2e en 3e. De prijzen zijn 475 grivna, 126 grivna en 85 grivna. Vetrek 6:28, 7:28, 8:28 enz enz.

Mocht je in de ochtend pas in Kiev aankomen, met het vliegtuig, dan ben je nog 45 autominuten (waarschijnlijk langer i.v.m. ochtendspits) verwijderd van het treinstation. Dan kan ik je aanraden om aan het vliegveld te Borispol gewoon een buskaartje voor een minibus te kopen. Die rijdt rechtstreeks naar Kharkov. Over de kosten van de minibus vanuit het vliegveld kan ik je niets zeggen maar ik denkt tussen 100 en 200 grivna.

Minibus is over het algemeen goedkoper dan met de trein, echter gaat de trein sneller. Er zijn ook busstations in Kiev centrum van waaruit je met een minibus naar Kharkov kunt. Volgens mij kost dit maximaal 100-150 grivna.

Succes.

• Ruud

Ik heb altijd de voorkeur gegeven aan de trein.

De aansluiting tussen de vlucht vanuit Amsterdam en de binnenlandse vlucht naar Kharkov (AeroSvit) was erg krap.

Voor de terminal staat de bus naar het treinstation.

Verwacht niet dat er mensen zijn die duits of engels spreken op het station.

Ik ga meestal met mijn paspoort en 20 euro erin naar de cheffin van een treinstel en zeg dat ik geen biljet hebt.

Geef mijn pasport aan haar en zij zorgt voor een plaatsje op de trein.

Je komt de volgende dag, zeer vroeg in de ochtend, aan in Kharkov.

Ik denk inderdaad dat Piet zeer ongelukkig is in Oekraine :). ,ben benieuwd hoe dat is afgelopen.