Paniek bij banken in Sevastopol

• KeesH

Mensen halen uit paniek massaal hun geld van de bank en banken hebben nu geen geld meer. Het is er nu heel moeilijk om geld op te nemen. Er zijn wachtlijsten en ze geven het maar in kleine hoeveelheden. Als je geld verstuurd is het goed mogelijk dat het een tijd duurt voor het geld kan worden opgehaald. Heeft er al iemand gehoord dat dit elders ook gebeurt?

• Vrije Oekrainer

Dezelfde in het Oosten, Donetsk en Lugansk vooral. Dat zijn volgens sommige bronnen trucjes van de overheid - zij proberen nu mensen te overtuigen dat de oppositie ervoor zorgt om het geld onbeschikbaar te stellen. In ieder geval trekken mensen het gled uit de banken ivm grote onzekerheid. Het hoofd van Naionale Bank (de laatste 5 maanden kop van Janoekovitsj verkiezingscampainge) werd vanmiddag ontslaan. De raten beginnen het schip te verlaten…

Serge

www.oekraine.nu

• elena

vraag over paniek bij banken denk je dat er in kiev geen problem is om geld te wisselen .in mariupol geven ze geen geld meer dus wisselen kan ook niet wie weet of dat wel in kiev kan

• KeesH

Er is op het moment geldgebrek bij banken omdat mensen massaal hun geld van de bank halen omdat ze geen vertrouwen hebben in de toekomst. Ik denk dat het in Kiev wel mee zal vallen. Ik denk dat het meer speelt in het Russisch sprekend deel van Oekraine maar de banken zullen het geld wel verdelen over de filialen denk ik.

• Peter

Ook in het westen is hetzelfde probleem. In Chernivtsi bijvoorbeeld.