Ik zou zelf geld willen sturen naar die mensen die daar bij -10 dag en nacht blijven staan, geld om niet te betalen maar om warm eten en koffie te kunnen kopen. Wij hebben vrienden en familie in de Oekraine die genoeg verdienen maar naar Kiev zijn gegaan om te demonstreren uit hun overtuigingen dat het de laatste kans van de Oekraine is om de corruptie te bestrijden. Ik weet niet of het beter wordt als Joeschenko President wordt maar ik weet zeker dat niet erger. Ieder land heeft zijn tijd nodig om veranderingen door te voeren, denk aan Polen, Oost-Duitsland, Tschechie. Toen OEkraine onafhankelijk werd had iedereen grote verwachtingen , maar die regering van Koetschma en zijn “vrienden” heeft alles verpest. Er moet een frisse wind nu door het land blazen en corruptie en zelfverrijkking ongedaan maken die dit land al bijna naar de “klote”heeft geholpen. Alleen door de politiek die Joeschenko wil doorvoeren is het land misschien ooit bij machte om deze neerwaarste spiraal te keren. Corruptie vindt overal plaats in de Oekraine, het maakt niet uit of je nu uit Donetsk of Lvov of waar dan ook. Zelfverrijkking is het grote probleem!
En de inmenging van Poetin nu weer en zijn naburige soort genoten!