met de bus

• johann

ik heb al een paar keer gevlogen naar de oekraine, maar wil nu graag met de bus. wie heeft waar goede ervaring??

• theo

Eurolines heeft een goeie naam maar geen ervaring mee.

• Peter

Hallo Johan,

Ik ben in oktober met de bus (Eurolines) van Rotterdam naar Lviv gereist. In Lviv ben ik opgehaald door mijn vriendin en haar vader met de auto en zijn we verder gereist naat Chernivtsi.

De bus is op zich goed te doen al is het wel een hele zit naar Oekraine. De heenreis duurde ongeveer 30 uur (naar Lviv). Er wordt regelmatig gestopt om de beentjes te strekken of een peukje te roken of een hapje te eten. Ikzelf had het nodige te eten en te drinken meegenomen in de bus (een tros bananen, wat boterhammen, snoep, drinken). Heen en terug was ik de enige Nederlander in de bus. De reizigers en de (drie) chauffeurs waren allen Oekraieners. Ook het oponthoud aan de grenzen vond ik meevallen.

De prijs was 153 Euro voor een retourtje.

Verdere informatie kun je vinden op www.eurolines.nl of www.eurolines.be.

Voor eventuele gerichtere vragen mag je me ook mailen.

M.vr.gr.

Peter.

• johann

Hallo Peter,

Hoe ging dat bij de grens? Moest je ook het adres opgeven van je vriendin?

Als je met een vliegtuig gaat moet je in het vliegtuig een adres opgeven waar je heengaat, vandaar mijn vraag.

b.v.d

Johann

• Peter

Hallo Johan,

Als je de Oekraïnse grens passeert moet je altijd het adres waar je verblijft op een enquetteformulier invullen. Een deel wordt direct door de douanebeambte ingenomen en het andere deel wordt ingeleverd als je weer teruggaat. Let wel ze kunnen grote problemen maken als je het papiertje verliest.

groet,

Peter