wil ukrains leren verstaal en spreken

• geert

dat het zal verdwijnen kan best maar mijn vriendin spreekt het en ik hoop dat die toch nog wel ff blijft lol

nee ze komt uit de ukraine en ik heb gezegt dat ik mijn best zou doen om het te leren zo dat zij haar best doet om eerst eens engels te leren ivm haar werk in een hotel

mvg Geert

• Alex & Oksana

ben nu eens ff duideljk wat wil je

• theo

Ik las in de krant dat in oekraine tv programma's in het oekrains moeten worden uitgezonden dat wil de overheid graag zodat de taal niet verloren gaat.

• geert

IK WIL UKRAINS LEREN SPREKEN EN VERSTAAN

NIETS MEER EN NIETS MINDER

ZO DAT IK MIJN VRIENDIN KAN BEGRIJPEN

EN MIJ VERSTAAN BAAR KAN MAKEN ALS IK BIJ HAAR IN DE UKRAINE BEN

Als hen nu nog niet duidelijk is zal het dat ook wel niet meer worden

BVD Geert uit Holland en Inga uit de Ukraine

• willemS

Ik denk eerder dat jij niet zo snel van begrip bent, sorry dat ik het zeg.

Heb je op ROC Eindhoven gewezen (cursus engels-Ukraïns), welke je vriendin later ook kan gaan gebruiken als taalhulpje, bovendien worden daar ook de NT-2 cursussen gegeven….als het ooit van een MVV/VTV zal komen.

Alex & Oksana wonen notabene ook in Eindhoven - waar jij in de regio woont - en nog doe je niets met al die tips.

Zo te horen heb je nog geen idee van wat je nog te wachten zal staan - met allerlei zaken - in relatie met een buitenlandse partner.

Verdiep je er is in, ipv iedereen hier als slechte luisteraars te beschimpen.

• Armand

theo schreef:

>

> Ik las in de krant dat in oekraine tv programma's in het

> oekrains moeten worden uitgezonden dat wil de overheid graag

> zodat de taal niet verloren gaat.

Dat klopt en zo zijn er nog veel meer initiatieven. Zoals dat adverteren op bill boards in de steden goedkoper is in Oekraiens dan in het Russisch. En examens op scholen zijn in het Oekraiens. Zo zijn er veel meer regels.

Echter, op in het westen van Oekraine na, wordt er gewoon thuis en op straat veel meer Russisch dan Oekraiens gesproken. Pas als dat doorbroken wordt, maakt Oekraiens een serieuze kans om de echte taal van het land te worden. Ik gun het de taal zeker, maar dit soort zaken zijn niet te forceren door maatregelen vanuit hogerhand. Mijn geld staat op Russisch op de lange termijn, al hoop ik tegen mijn eigen verwachting in dat ik verlies.

Armand

• geert

als ik iemand heb beledigd dan bij deze mijn verondschuldiging dit is zeker niet de bedoeling

maar aan opmerkingen als dat de regering in de Ukraine het Ukrainse wil blijven gebruiken op tv

of dat ik niet beter Russisch kan gaan leren dat zijn dingen Willem waar ik niet naar gevraagd heb met alle respect voor iedereen en dat Alex & Oksana in Eindhoven wonen had ik ook al gezien

heb hen ook gevraagt om een prijs te bepalen en dan kan ik kijken of ik dat kan betalen

maar als ik dan een opmerking krijg van wat ik nou wil ja sorry dan word ik mischien wel een beetje kriegel vandaar de hoofd letters en ik weet ook wel dat het niet eenvoudig zal zijn om alle papieren en vergunningen te regelen daarom is het ook wel makkelijk als ik een beetje Ukrainse zou spreken en verstaan

maar nogmaals het is nooit mijn bedoeling om andere mensen pijn te doen mijn excuus als dit is gebeurd

Geert van der Louw

• geert

Alex & Oksana

bij deze mijn excuus voor mijn onduidelijkheid

ik zou heel graag de ukrainse taal machtig worden zo dat ik en mijn vriendig elkaar redelijk tot normaal kunnen verstaan

jullie hebben mij gevraagt wat het mij waard zou zijn en dat is iets waar ik geen flauw benul van heb daarom vroeg ik jullie om een prijs te maken ik weet niet hoeveel werk Oksana daar in moet steken dus maak ff een afspraak dan komen we er hoogst waarschijnlijk wel uit 0651743906

mvg Geert van der Louw

• willemS

Okee Geert.

Misverstanden komen nu eenmaal op (vele) prikborden voor.

• geert

oke weet ik nu

maar jij bent nog al op de hoogte van het hele gebeure

waar moet ik beginnen

(als ik haar en haar gehandicapte zoontje hier heen wil halen)

ze is nog niet gescheiden maar zegt dat als ik met de kerst er ben zij dan gescheiden is

haar (ex)man heeft hier niet in mee willen werken ze heeft hier voor 7 jaar moeten wachten

ze weet dat we officiele papieren moeten hebben