wil ukrains leren verstaal en spreken

• geert

wie o wie kan mij over de taal bariere heen helpen

heb mijn vriendin belooft dat als zij engels leert ik ukrains zal leren

wie helpt mij deze belofte in te lossen

ik woon in de omgeving van eindhoven maar verder is ook niet een groot probleem

hoef niet te kunnen schrijven het is alleen maar dat als ik daar ben me zelf kan helpen en ook iets mee kan krijgen van het gesprek en natuurlijk om met mijn vriendin te praten

bij voorbaat dank Inga & Geert

• geert

geert schreef:

>

> wie o wie kan mij over de taal bariere heen helpen

> heb mijn vriendin belooft dat als zij engels leert ik ukrains

> zal leren

> wie helpt mij deze belofte in te lossen

> ik woon in de omgeving van eindhoven maar verder is ook niet

> een groot probleem

> hoef niet te kunnen schrijven het is alleen maar dat als ik

> daar ben me zelf kan helpen en ook iets mee kan krijgen van

> het gesprek en natuurlijk om met mijn vriendin te praten

> bij voorbaat dank Inga & Geert

• willemS

Weet je Geert,

ik ken een Roemeense (eind 30) die enkel Roemeens sprak, geen woord Engels ofzo. Ze ging dus gelijk aan de slag met het Nederlands zonder dat er sprake was van een talenmix.

Ze sprak al na 1 jaar beter Nederlands dan al die andere meertaligen, die vaak nog een mix van Engels/Duits/Nederlands/Moedertaal aanhouden.

Het is maar een tip.

• geert

in dat opzicht moet ik je gelijk geven willem

maar ze werkt in een hotel en voor dat alles rond is vond ik het beter dat ze Engels leert ivm haar werk (er spreekt namelijk niemand Engels in het hotel)en ik will graag zelf de taal machtig worden zo dat ik niet meer hoef te stuntelen net als op mijn vacantie ik heb er wel een leuke vriendin aan overgehouden maar wil nu zelf kunnen praten

mvg geert

• willemS

Ik snap het nu.

Deze cursus is vanuit het Engels (2 vliegen in 1 klap ?) :

www.roc.nl/default.php?fr=details&type=CUR&cat=8&id=12012399®io=prov11

• geert

weet niet wat de bedoeling is hier maar het schijnt erg moeilijk te zijn om normaal normaal antwoord te krijgen hier

maar voor de duidelijkheid IK WIL HET LEREN VOOR ALS IK DAAR HEEN GA

• Alex & Oksana

Wat zou je er voor over hebben als iemand jou Ukrains leert?

Mijn vrouw zou je kunnen helpen! Wij wonen in Eindhoven

• Armand

geert schreef:

>

> weet niet wat de bedoeling is hier maar het schijnt erg

> moeilijk te zijn om normaal normaal antwoord te krijgen hier

>

> maar voor de duidelijkheid IK WIL HET LEREN VOOR ALS IK DAAR

> HEEN GA

Ook overwogen om in plaats van Oekraiens Russisch te leren? Veel toegankelijker om dat te doen in Nederland. Tuurlijk, Oekraiens is ‘politiek correcter’ maar Russisch is wellicht praktischer en natuurlijk breder te gebruiken.

Armand (die Oekraiens prachtig vindt en die taal allerbeste gunt, maar bang is dat ondanks alle pogingen het uiteindelijk het onderspit gaat delven tegen het Russisch - zeker als het politiek/sociale/culturele machtsspel de richting blijft aanhouden die het nu heeft . Grote kans dat Oekraiens op lange termijn een folkloristische taal gaat worden net als Gaelic in Ierland en Schotland. Jammer, maar mogelijk de realiteit).

• Alex & Oksana

Iemand die uit de Ukraine komt en een beetje niveau heeft, spreekt buiten Ukrains ook perfect Russisch!!!Armand schreef:

• geert

ik zou het heel fijn vinden als ze dat zou willen probeeren

noem een prijs en ik kijk wel of ik het kan missen nu

mvg Geert