naar huis

• odie

een vriendin wil terug naar oekr.

met geldig paspoort maar zonder visum.

doet de belgische douane moeilijker dan de nederlandse?

misschien is vliegen vanaf brussel een optie naar polen want

een pools visum halen is geen probleem voor oekrainers!

wie heeft hier ervaring mee , ik ben heel blij met info .

gr. odie

ps kan ik wat betekenen voor haar??

• gunther

geen enkel probleem kan zo terug alleen in oekraine doen ze een beetje moeilijk

• odie

hoe bedoelt u , een beetje moeilijk?

ik vond de ned. douane ook moeilijk doen door een half uur vragen

stellen aan een oekr.vriend.en die had in oekr.geen problemen!

gr. odie

• maurits

Hallo Odie,

Het klinkt een beetje raar, maar je vriendin moet zich gewoon melden bij de vreemdelingen politie, dan krijgt ze een gratis vliegreis kado naar Kiev betaalt door de Nederlandse staat. Wel is het belangrijk dat ze niet al teveel geld op zak heeft, omdat de vreemdelingen politie dit in beslag kan nemen.

• odie

dan een “'deportatiestempel”' in haar paspoort en ze mag 5 jaar

haar land niet meer uit?

dan koop ik wel een ticket voor haar.

• ikke

Hallo, kosten kunnen worden verhaald op de gene die haar uitgenodigd heeft en garant staat.

• maurits

Hallo, wie geen visum heeft, is ook niet uitgenodigd

• maurits

dan een “'deportatiestempel”' in haar paspoort en ze mag 5 jaar

haar land niet meer uit?

Zonder een visum de grens overgaan levert even zo goed een aantekening in het paspoort op. Probeer je een volgende keer een visum aan te vragen in Kiev, dan wordt deze aanvraag zogoed als zeker afgewezen

• ikke

Dan wil ik graag weten hoe je iemand zonder visum makkelijk ovre de grens krijgt.

Daarbij, als je hem zonder problemen hiernaartoe krijgt, dan kun je hem toch weer op dezelfde manier terug laten gaan?

• maurits

Tussen Polen en Duitsland heb je een rivier die dient als grens. Op sommige plaatsen is hij erg smal en liggen er zoveel stenen zodat je naar de overkant kunt lopen zelfs zonder natte kleren te krijgen