Is er in de Oekraine geen protest tegen de aanleg van het kanaal grenzend aan de Donaudelta? Het is een schande dat men een uniek natuurgebied en zeldzaam in de hele wereld om puur economisch gewin aantast
Als je een natuurgebied als de Donaudelta dat internationaal bekend is schetst als een boom en wat grassprietjes, tja, dan wil je blijkbaar niet serieus worden genomen.
En als de Oekraine dergelijke internationale afspraken volkomen negeert, dan brengt het zichzelf verder in een isolement en dan treft dat uiteindelijke de bevolking van Oekraine…
Het zou wat slimmer geweest zijn als men om compenserende maatregelen had gevraagd voor werkgelegenheid e.d. dan zou dat de kans op overleven hebben vergroot…
De paar extra extra schepen die door het kanaal kunnen varen, wegen niet op tegen de andere belangen.
Hallo Ben,
Ik wil je best geloven wat betreft de schoonheid en zeldzaamheid van de Donaudelta.
Alleen heeft een gemiddelde Oekrainer andere prioriteiten in het dagelijkse bestaan
Er is in Oekraine geen goede medische zorg voor degenen die geen geld hebben (98%). De meesten komen niet eens aan een gezonde maaltijd toe, en lopen veelal in kapotte kleren, en als ze een auto hebben (1 op tien huishoudens) rijden ze vaak in een oude auto zonder katalysator.
Een Oekrainense kennis van mij stierf deze zomer omdat de ambulance onderweg naar het ziekenhuis zonder benzine kwam te zitten.
Kun je van deze mensen verlangen om actie te gaan voeren voor een stuk natuurgebied?
Je vergelijkt knollen met citroenen.
Je duidt op de armoede en slechte gezondheidszorg en volkomen terecht dat die mensen gericht zijn op hun primaire levensbehoefte. De verantwiirdelijkheid daarvoor ligt in eerste instantie bij de regering die gekozen is door onder andere de mensen die het moeilijk hebben.Men kan dan moedeloos de handen in de schoot leggen en dan zal er niets verbeteren.
De regering zal aanvoeren dat er te weinig financiele middelen zijn om aan die armoede en slechte zorg op korte termijn een einde te maken en ook dat is argument dat meetelt.
Dan zal diezelfde regering maatregelen moeten nemen om investeerders aan te trekken zodat de economie impulsen krijgt en men eindelijk iets kan doen aan de problematiek die jij schetst.
Maar als diezelfde regering fratsen uithaalt die de Oekraine verder in een isolement brengt dan lijkt het me gerechtvaardigt indiem men zijn stem verheft. Laat je dat na dan ben je medeverantwoordelijk, want dan geef je de kwaadwillenden cart blanche om verder te gaan met zaken die alleen een kleine groep personen verrijken.
Ik heb geprobeerd om aan te tonen dat het een met het ander te maken heeft.Dus het gaat om veel meer dan de grove aantasting van een natuurgebied.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?