Busdiensten naar Oekraine

• Peter

Heeft iemand ervaring met het reizen per bus naar de Oekraine v.w.b. gewone busdiensten en minibusjes ? Bijvoorbeeld hoeveel dagen is het bussen, heb je nog transitvisa nodig en eventuele andere tips.

Ik wil eind september/begin oktober naar mijn vriendin in Chernivtsi, vandaar deze vraag.

PS. Een lift is ook welkom. :-)

Alvast bedankt,

Peter.

• Sjoerd

Beste Peter,

Doe het niet! Het is een martelgang. Ik heb het zelf nooit gedaan maar mijn vriendin wel - die kleine busjes. Ze zijn goedkoop maar de rit is onvoorspelbaar en gevaarlijk - de chauffeurs slapen dagen niet. Je kan beter kijken naar een goedkope vlucht of naar een grote bus waarvan duidelijk is wanneer hij vertrekt en aankomt. Ik heb besloten dat ze nooit meer met zo'n busje mee mag.

Succes,

Sjoerd

Peter schreef:

>

> Heeft iemand ervaring met het reizen per bus naar de Oekraine

> v.w.b. gewone busdiensten en minibusjes ? Bijvoorbeeld

> hoeveel dagen is het bussen, heb je nog transitvisa nodig en

> eventuele andere tips.

>

> Ik wil eind september/begin oktober naar mijn vriendin in

> Chernivtsi, vandaar deze vraag.

>

> PS. Een lift is ook welkom. :-)

>

> Alvast bedankt,

>

> Peter.

• Ruud

Wat mijn voorganger zegt is waar ik ben vorig jaar met een minibusje naar Oekraine geweest en dat was inderdaad een bezoeking. Op de eerste plaats had het eigenlijke busje in Polen een ongeluk gehad waardoor we al ruim vijf uur later vertrokken. De noodchauffeur is 's nachts uit Oekraine vertrokken en is aan een stuk door gereden, heeft ons opgehaald en toen weer terug naar Oekraine. Onderweg flink wat handel in de wagen stoppen en maar hopen dat je geen problemen krijgt bij de grens.

Het beste kun je reizen met Eurocar (www.eurocar) of Acton Travel (www.acton.com.ua) voor een retourtje ben je dan ongeveer €180,00 kwijt en wordt je veilig vervoerd. Bij Acton kun je alleen in Eindhoven opstappen en Eurocar heeft meerdere opstap plaatsen.

Veilige reis.

• Ruud

Oeps even een foutje het is niet Eurocar maar eurolines (www.eurolines.nl)

• Peter

Bedankt,

Ik heb inmiddels een retourtje bij Eurolines gekocht (153 Euro). Opstapplaats Rotterdam en reistijd ongeveer 26 uurtjes.

Bedankt voor de reacties.

Peter.

• geert

ga met het vliegtuig en voorkom alle kommer en kwel

retour adam kiev = € 500 en je bent er in 3u dus waarom ongeveer 30u in een busje

dus ga nou geen halsbrekende toeren uit halen