werken in Kiev

  • Menno

    Even een andere vraag:

    Is voor het wonen en werken in Oekraïne de Russische taal een vereiste? net zoals je een inburgeringscursus moet doen voordat je in Nederland mag komen wonen?

    Of is het makkelijke en kan je zo een huis kopen/huren in bijvoorbeeld Kharkov waar ik wil wonen over 2 jaar en intrekken?

    Wie kan mij helpen inlichten?

    Mvg,

    Menno

  • D.

    Hoi Menno,

    Voor zover ik weet is de enige oficieel erkende taal in Oekraïne Oekraïens en geen Russisch. Ik weet niet of het een verreiste is om deze taal te leren om naar Oekraïne te emigreren (nuttig is het wel). Verder is het voor zover ik weet voor buitenlanders niet zomaar mogelijk om een huis te kopen tenzij je bent getrouwd, het verkrijgen van een Permanent Residence Permit is een lang process, waar je alleen voor in aamerking komt als je getrouwd bent of een baan hebt in Oekraïne (langer dan 5 jaar).

    Vanuit overheids websites is vrij weinig informatie beschikbaar betreffende immigratie regels, ik adviseer je een advocaat in Oekraïne te zoeken die je hierbij helpt of contact op te nemen met de ambassade in Den Haag (of alle twee aangezien de ambasade ook niet altijd op de hoogte is van de juiste informatie).

    D.

  • Corine

    Je kan als buitenlander een huis kopen als je een Oekraiens indentificatie kode heb. Deze kan je gratis aanvragen in de provinciehoofdstad bij de belastingdienst. Deze moet je persoonlijk aanvragen en weer ophalen (een maand later). Verder heb je niets nodig, alleen je paspoort nog.

  • aron

    Corine,

    Kun je me even mailen heb nog een aantal vragen over het kopen van een woning in UA.

    aron_anato@hotmail.com

  • Dan

    ik heb ded mijn gekocht maar jrmoet de goedekontacten hebben daar

    i heb daar 5 jaar gewoond en ga weer terug

    had eeen bedrijf daar nu hier

    maar wil weer terug

  • Slawa

    ben op zoek naar nederlandse bedrijven die in Kiev werken.

    Tebodin, bijv.