geldend visumbeleid ambassade in Kiev

• stef

Hoi, ik ga deze zomer opnieuw naar mijn vriendin en daarna willen wij net als vorig jaar samen naar Nederland terugkeren. Ze zal dan voor enkele maanden bij mij in Nederland verblijven. Nu lees ik op het prikbord dat er gewijzigd visumbeleid is vergeleken met vorig jaar. Er moet een afspraak worden gemaakt en er gelden enkele nieuwe regels. Die berichten zijn echter van begin dit jaar. Wie heeft na maart 2004 nog nieuwe ervaringen met de aanvraag van een visum bij de Nederlandse ambassade ? Wie heeft tips en adviezen ? Alvast bedankt.

• KeesH

Stuur een e-mail naar de Nederlandse ambassade met deze vraag en je krijgt het antwoord. Je hebt dan ook een bewijs als ze moeilijk doen over iets dat veranderd zou zijn.

• ikke

Je vriendin moet een afspraak maken op de amb. Naar die afspraak moet ze meenemen: recente loonstroken (van jou), een uitnodiging ( te verkrijgen bij de gemeente waar je woont), een werkgeversverklaring (van jouw werkgever). Tijdens die afspraak zal ze waarschijnlijk haar bezoek aan Nederland toe moeten lichten, en met een beetje geluk heeft ze nog diezelfde dag een visum. (Kan uiteraard ook langer duren).

Als je zelfstandige bent, gelden andere regels t.a.v. inkosten etc. (verklaring van een accountant o.i.d).

Dit zijn de huidige regels. Laatste keer meegemaakt in j.l mei (2004).

Voor meer informatie, moet je even een mailtje sturen naar kie@minbuza.nl

Groeten,

• odie

w

elke inkomsten regels gelden dan voor een zelfstandig ondernemer?

• Willem

Wees niet te zeker van een mailtje VAN de Nederlandse Ambassade in Kiev, wacht nog steeds op antwoorden van December 2002!!!

Maar goed proberen kun je!

• KeesH

Ik heb op elk mailtje antwoord gekregen en dat zijn er nogal wat geweest de laatste jaren. Meestal binnen een paar dagen. Zou het niet zo zijn stuur ik mijn mailtje nog eens, er kan immers overal wel eens iets fout gaan. Ik ken maar genoeg instantie in Nederland waar je geen antwoord krijgt.

• ikke

Ik meen netto rond de 1300-1400 euro?

• ikke

Dat bedoel ik, helemaal mee eens. Heb binnen 2 dagen een net antwoord, inclusief alle gevraagde info.

• willem

Er wordt uitgegaan van 80% van de nettowinst, die dan minimaal gelijk moet staan aan het bestaansminimum (nu nog rond E 1107,- netto p/m).

• stef

Tot nu toe ben ik zeer te spreken over de ambassade, in elk geval qua informatie en terugmailen. Het volgende linkje vermeld ik hier maar even: http://www.holland.com/index.asp?p=visa_nl Daar staat alles op een rij. Bedankt voor de reacties, Stef