Voor een binnenlandse vlucht hoef je niet zo lang van te voren in te checken, kan tot een half uur voor vertrek. Ik neem er wel altijd een uurtje voor maar is niet noodzakelijk, Ik bedoel dus dat het op zijn scherpst kan in een uur, uit het vliegtuig en weer in het vliegtuig. In december had ik 15 minuten voor vertrek pas ingecheckt ivm vertraging uit Amsterdam.
Ik regel mijn tickets naar Kiev Borispol via happy travel(ATP). Mijn goedkoopste vlucht retour all in was 247 euro maar dat zijn aanbiedingen, De vluchten in Oekraine varieren nog al eens ivm zomer en winterseizoen, Ik ga meestal terug naar nederland op Dinsdag . De vlucht uit Simferopol sluit dan goed aan op de vlucht naar Amsterdam.
De binnenlandse reis kost rond de 40 euro enkele reis, maar deze vluchten vertrekken soms vanaf een ander vliegveld in Kiev en het voordeel ben je dan zo weer kwijt aan een taxi als je niet goed kan onderhandelen. Als je gewoon via Borispol gaat en in nederland de tickets koopt ben je meestal tussen de 100 en 120 euro kwijt. Koop je ze daar tussen de 80 en 100 euro, maar wel met het risico dat de eerstkomende vlucht is volgeboekt. Meestal vlieg ik Ukrainian Intern. Airlines en als de aanbiedingen heel scherp zijn met KLM.