binnenlandse vluchten

• boris

Deze zomer wil ik naar Jalta ik vertrek vanaf Amsterdam en kom aan op borispol Kiev vandaar vertrek met het vliegtuig naar Simferopol.Ik vlieg met ukraine airlines en betaal voor me kaartje 437 euro.Nou is mijn vraag hoeveel tijd moet er tussen de tussenstop zitten zodat je wel weer met de binnenlandse vlucht meemag.Wie heeft er ook wel eens gebruik gemaakt van binnenlandse vluchten en wat is jouw ervaring?

• KeesH

Hoi Boris,

Ik begrijp je vraag niet goed. Als je op tijd bent mag je direct een binnenlandse vlucht nemen .Als je aankomt in Kiev Borispol heb je een uur nodig om door de douane te komen, paspoortkontrole en je koffers op te halen en om in te checken voor de binnenlandse vlucht. Als je binnenlandse tickets in Oekraine koopt ben je meestal een stuk goedkoper uit.Meestal zijn de toestellen wel goed maar van sommige maatschapijen zijn het oude toestellen en zijn niet zo comfortabel.Ikzelf vlieg altijd Amsterdam,Kiev, Simferopol en heb daar goede ervaringen mee.

Groeten, KeesH

• KeesH

Wil je nog wat info over Crimea en Yalta, ga dan eens naar de site www.sevastopol.jouwpagina.nl

• boris

Bedankt voor je reactie zeg maar 3 uur moet er zijn tijdens de tussenstop.1 uur paspoortcontrole,koffers en 2 uur van te voren inchecken om je vlucht naar simferopol te vervolgen?Op welke dag reis jij voor de ideale reisverbinding en welke vliegmaatschappij?Hoe regel jij je vliegtickets en hoeveel betaal je ervoor?

• Gerben

Weet je wel dat je niet vanaf Borispol naar Simferopol kunt vliegen? Voor die vlucht moet je eerst naar een kleiner vliegveld ook bij Kiev, daar vertrekken de binnenlandse vluchten.

• boris

Dat klopt niet van beiden kun je vertrekken kijk maar op www.airport.crimea.ua daar kun je zien waar de vliegtuigen vertrekken en heen gaan!

• KeesH

Voor een binnenlandse vlucht hoef je niet zo lang van te voren in te checken, kan tot een half uur voor vertrek. Ik neem er wel altijd een uurtje voor maar is niet noodzakelijk, Ik bedoel dus dat het op zijn scherpst kan in een uur, uit het vliegtuig en weer in het vliegtuig. In december had ik 15 minuten voor vertrek pas ingecheckt ivm vertraging uit Amsterdam.

Ik regel mijn tickets naar Kiev Borispol via happy travel(ATP). Mijn goedkoopste vlucht retour all in was 247 euro maar dat zijn aanbiedingen, De vluchten in Oekraine varieren nog al eens ivm zomer en winterseizoen, Ik ga meestal terug naar nederland op Dinsdag . De vlucht uit Simferopol sluit dan goed aan op de vlucht naar Amsterdam.

De binnenlandse reis kost rond de 40 euro enkele reis, maar deze vluchten vertrekken soms vanaf een ander vliegveld in Kiev en het voordeel ben je dan zo weer kwijt aan een taxi als je niet goed kan onderhandelen. Als je gewoon via Borispol gaat en in nederland de tickets koopt ben je meestal tussen de 100 en 120 euro kwijt. Koop je ze daar tussen de 80 en 100 euro, maar wel met het risico dat de eerstkomende vlucht is volgeboekt. Meestal vlieg ik Ukrainian Intern. Airlines en als de aanbiedingen heel scherp zijn met KLM.

• KeesH

Vanaf Borispol vertrekken dagelijk vluchten naar Simferopol. Als je via het kleinere vliegveld gaat ben je wel goedkoper uit als je goed met een taxichaufeur kan onderhandel(ze vragen meestal $40, maar ik ga altijd voor $20.) Dit lukt niet met elke taxi Als ik een goedkope heb spreek ik gelijk af waneer ik terugkom en dan staat hij te wachten bij terugkeer.

Het is minder confortabel vanaf de kleinere vliegvelden omdat ze met kleinere en oude toestellen vliegen.

• KeesH

Maar als je met Ukrainian Intern. Airlines vliegt is het goed mogelijk dat je met een KLM toestel terugvliegt. Deze twee werken samen. Binnenlandse vluchten vlieg ik meestal met AeroSvit.

• boris

Ik heb alle dagen even bekeken wat de beste verbinding met Ukraine airlines maar behalve zondag zit er maar 1.25 minuten tussen aankomst en vertrek op borispol lijkt me een beetje weinig vooral zomers kunnen vliegtuigen later vertrekken op Schiphol!Hoeveel betaal je voor een transfer tussen simferopol en hoe lang duur je erover om in jalta aan te komen?En hoeveel betaal je ongeveer voor een goeie slaapplek in jalta?