visum oekraine

• ben

Wat zijn als op dit moment de kosten van een visum voor oekraine als je dit laat doen door een reisbureau ?En welke verschillende visum heb je voor oekraine?kosten en meldingsplicht?Als je een visum krijgt dan kun in die periode van 3 maand dat je mag verblijven in de oekraine binnen een jaar zelf bepalen wanneer je gaat?

• KeesH

De kosten die een reisbureau in rekening brengen , liggen ongeveer tussen € 30,- en € 50,-.

Er zijn toeristenvisums en zakenvisums en de mogelijkheid om met een visum twee keer naar Oekraïne te reizen binnen 3 maanden.

Enkel visum kost ongeveer € 35,- en dubbel visum ongeveer € 70,-

zakenvisums zijn iets duurder denk ik.

Er is geen meldingsplicht meer in Oekraïne maar je hebt wel een hotelboeking nodig of een uitnodeging van een prive persoon uit Oekraïne.

Binnen die drie maanden mag je zelf bepalen waneer je gaat maar bij aanvraag moet je wel weten welke datum het visum moet ingaan.

• john

hi ben

kosten voor een vism door een visumdienst bureau zijn :

25 euro excl btw en porto kosten

verzorging door een reisbureau is vaak veel duurder

visum voor de oekraine zijn er diversen !

single entry 35 of 55 euro eenmalig in en uit gang

double entry 70 of 90 euro dubbele in en uitgang

multi entry 115 of 180 euro onbeperkt in en uitgaan

ligt er aan of je tourist / sport / of cultuur visum wil

2 de prijs is als je een visum aanvraagd voor een zakelijk visum

meldingsplicht is er niet meer van toepassing

je kunt of krijgt een visum voor 6 maanden

in deze periode kun je de oekraine bezoeken / verblijven n.a.v. het visum dat je aanvraagd single / double / multy, voor onbepaalde tijd !

wel op letten dat je visum ten hoogste 6 maanden geldig is,

en je daardoor ten hoogste maar 6 maanden kunt verblijven in de oekraine

john

• ikke

Uitnodiging van prive persoon is al lang niet meer nodig. Alleen adres vermelden is voldoende

• ben

Bedankt ,hoeveel betaal je voor de verzekering en waar sluit je die af als je aankomt in Kiev en is de douna strenger dan bv in Nederland.Je hoeft ook niet om een stempel te vragen bij hotel bezoek in oekraine?

• KeesH

Welke verzekering bedoel je Ben ? Bij binnenkomst in Oekraïne is paspoortcontrole en moet je een formeliertje invullen waar je verblijft(hotel of prive adres).Ik heb nooit problemen gehad bij douane. Ik denk dat je wel een bewijs moet kunnen overleggen bij visumaanvraag of meschien bij de douane, heb ik geen ervaring mee omdat ik altijd bij prive adres verblijf en hebben mij nooit een bewijs gevraagd.

• ben

ziekenhuis bezoek of dokterbezoek daar moet je toch iets voor betalen als je het land in komt.

• KeesH

Nee , gewoon een reisverzekering afsluiten hier, Oekraïne valt gewoon onder Europa voor verzekeringen.

• ben

Ik bedoel iets anders je moet toch een terplaatse een klein bedrag betalen

• KeesH

Heb ik nooit gedaan . Ik heb er wel eens wat van gelezen maar ik denk dat het nog iets is van vroeger maar is nu niet meer nodig.