visum voor oekrainers

• jeroen

Kan iemand mij in het russisch de uitleg geven wat de kosten zijn voor iemand uit de oekraine die als toerist bij mij langskomt.Een oude vriendin wil graag deze zomer hier heen komen maar snapt niet hoe ze dit moet regelen en ik kan het haar ook niet precies uitleggen .Ik hoop dat iemand mijn een email kan sturen over de kosten, regels zodat ik het kan opsturen naar haar zodat ze er begrijpt hoe in Nederland de regels zijn .Groeten jeroen

• KeesH

Bedoel je de kosten voor een visum of de totale kosten van reis en verblijf? En gaat ze in een hotel verblijven of op een priveadres ?

Als ik dit weet kan ik wel wat toesturen in het Russisch.

• jeroen

Ik heb zelf geen inkomen van 1100 euro omdat ik studeer.En ik heb geen arbeidscontract van minstens een jaar is dat een probleem? .Ze wil hier twee week verblijven misschien 3 week .Ik kan de kosten wel betalen van hotel ,verzekering .Zal je gang van zaken kunnen uitleggen visum ,vervoer zodat ze eindelijk begrijpt hoe het werkt in Nederland .Zal je ook in het nederlands kunnen schrijven zodat ik weet wat er staat.Sorry dat er niet meer staat aan uitleg maar ik had tot twee keer een lange brief geschreven valt de computer uit.

• KeesH

Ik heb de gang van zaken voor een visumaanvraag in het Russisch naar je toe gestuurd, Ik hoop dat ze de reis wel zelf kan regelen bij een reisburo . Wat betreft de nederlandse versie voor visumaanvraag kan je zelf wel opzoeken op www.ind.nl

Je minum inkomen moet minstens ˆ 1150,- zijn maar als zij gewoon een vakantie boekt naar Nederland en in een hotel verblijft is dit geen probleem. Zij moet een bevestigging hebben van het hotel voor visumaanvraag, dit kan via haar reisburo.

• jeroen