visum voor oekrainers

• jeroen

Kan iemand mij in het russisch de uitleg geven wat de kosten zijn voor iemand uit de oekraine die als toerist bij mij langskomt.Een oude vriendin wil graag deze zomer hier heen komen maar snapt niet hoe ze dit moet regelen en ik kan het haar ook niet precies uitleggen .Ik hoop dat iemand mijn een email kan sturen over de kosten, regels zodat ik het kan opsturen naar haar zodat ze er begrijpt hoe in Nederland de regels zijn .Groeten jeroen

• KeesH

Bedoel je de kosten voor een visum of de totale kosten van reis en verblijf? En gaat ze in een hotel verblijven of op een priveadres ?

Als ik dit weet kan ik wel wat toesturen in het Russisch.

• jeroen

Ik heb zelf geen inkomen van 1100 euro omdat ik studeer.En ik heb geen arbeidscontract van minstens een jaar is dat een probleem? .Ze wil hier twee week verblijven misschien 3 week .Ik kan de kosten wel betalen van hotel ,verzekering .Zal je gang van zaken kunnen uitleggen visum ,vervoer zodat ze eindelijk begrijpt hoe het werkt in Nederland .Zal je ook in het nederlands kunnen schrijven zodat ik weet wat er staat.Sorry dat er niet meer staat aan uitleg maar ik had tot twee keer een lange brief geschreven valt de computer uit.

• KeesH

Ik heb de gang van zaken voor een visumaanvraag in het Russisch naar je toe gestuurd, Ik hoop dat ze de reis wel zelf kan regelen bij een reisburo . Wat betreft de nederlandse versie voor visumaanvraag kan je zelf wel opzoeken op www.ind.nl

Je minum inkomen moet minstens ˆ 1150,- zijn maar als zij gewoon een vakantie boekt naar Nederland en in een hotel verblijft is dit geen probleem. Zij moet een bevestigging hebben van het hotel voor visumaanvraag, dit kan via haar reisburo.

• jeroen

Bedankt KeesH als zij een vakantie boekt hoeveel gaat het haar dan kosten ze moet dan bij de grens aan kunnen tonen dat ze voor elke dag in Nederland genoeg geld heeft graag hier wat meer duidelijk over?En kun je bv ook een uitnodiging via mijn vader laten gaan die wel over genoeg inkomen bezit.Ze wil samen met een een vriendin komen dat geeft toch vaak problemen omdat ze beiden niet getrouwd zijn?En als je het bij eurocult regelt geldt ook de inkomeneis?En de informatie die jij mij gestuurd hebt staat ook wat de regels zijn en hoe ze het zonder uitnodiging moet regelen?groeten jeroen

• KeesH

Ze moet over minimaal ˆ 34,- beschikken per dag. Een busreis kost ongeveer

ˆ 200,- retour en met vliegtuig ongeveer ˆ350,- retour, maar dit is alleen het reizen. Hotelprijzen ben ik niet van op de hoogte. Je vader kan ook garant staan , dat is geen probleem voor toeristenvisum. Ik weet niet of het wat uit maakt of ze alleen komt of met haar vriendin. Als je het bij eurocult regelt en zij heeft zelf niet genoeg geld dan geld ook daar de inkomenseis.

In de informatie die ik je gezonden heb staat in wat ze moet doen bij prive bezoek en ook als toerist in hotel.

Maar laat haar eens informeren bij een reisburo daar, die kunnen haar ook alles vertellen en regelen.(of eurocult)

Groeten Kees H.

• jeroen

Bedankt Kees er is allen nog een probleem ik wou het net uitprinten alleen de letter zijn te licht?Maar toch bedankt zal even iemand naaar printer laten kijken.

• willem

Een vader garant laten staan ?

Dan moet deze zich eerst maar eens goed laten informeren wat voor een consequenties/kostenverhaling daaruit kunnen voortvloeien.

De meeste (buitenlandse) reisverzekeringen dekken onvoldoende, de dames kunnen (ik zeg kunnen ,hoeft niet) illegaal gaan werken, uitzettingskosten etc.

Als je iemand wilt halen, doe het dan op eigen verantwoordelijkheid, niet op die van je vader.

• KeesH

Wie ben jij om daar over te oordelen . Als er een goede relatie is tussen vader en kinderen weten ze heus wel wat ze doen . Stel dat ik garant sta en het gaat fout en ik heb niet genoeg middelen om alles te betalen dan zou mijn vader mij ook helpen dus maakt het niet veel uit toch.

• willem

Het gaat hier niet om een huwelijkspartner voor de zoon.

En wie ik ben ? Ik heb jou in de beginne van div. adviezen voorzien.