busreis naar oekraine

• rob

Wie heeft ervaring met busreizen naar de oekraine?Bij aankomst in Kiev wat kan je daar verwachten als je wilt doorreizen.Ik weet dat het lang duurt maar het het is 2x keer zo goedkoop.Ik heb al bij eurolines op hun site gekeken.tips zijn welkom.Wie heeft heeft wel eens gebruik gemaakt van www.autolux.com.ua hun site zit er goed uit maar dat zegt natuurlijk niet alles.Vanaf kiev kun je perfect doorreizen en voor weinig geld ben je op de plaats van bestemming.

• KeesH

Hoi Rob ,

Ik heb geen ervaring met reizen per bus.Maar wat jij zegt dat het 2 x zo goedkoop is kan ik niet met jou delen. Ik vlieg regelmatig naar Kiev en betaal gemiddeld

€ 300,- voor een retourtje all in. Een busreis(of busje) kost gem €120,- enkel. Ik vind het voordeel niet opwegen tegen de reistijd.

Wat betreft autolux, waneer ik naar de prijs kijk om met de bus naar Simferopol te reizen komt dit op $110,- enkel. Waneer ik met het vliegtuig ga kost het mij gemiddeld €110,- retour. Ik zie er geen groot voordeel in maar dit is natuurlijk mijn mening.

groeten, Kees H.

• KeesH

Voorbeeldje: Amsterdam / Kiev retour KLM €247,- (tijdelijke aanbieding)

• rob

retourtje met de bus 183 euro voor boven 26 jaar 195 euro =eurolines

Busverbinding in oekraine, de prijzen zijn in grivna's wordt wel wat goedkoper als jij zegt.

• KeesH

Sorry, misverstand van mijn kant.Dan is het wel aantrekkelijk als je niet naar de reistijd kijkt, maar dat is voor iedereen persoonlijk natuurlijk.

• rob

Als ik alleen reis zie ik er toch een beetje tegen op hoe ik me moet redden op een onbekend vliegveld(kiev)vervolgens moet je weer naar het centaal station van kiev om je reis te te vervolgen.Ik spreek geen russisch en met de bus heb ik het idee veiliger te zijn en een betere aansluiting heb.

• Kees

Het vliegveld Borispol is een klein vliegveld. Van geen kanten te vergelijken met bv Schiphol. Het wijst zich vanzelf.

Als je buiten komt staat pal voor de uitgang een bus die je naar het centraal station van Kiev brengt. Kost 10 grivna's, de reis duurt ongeveer een uur. Deze bus heeft als beginpunt Borispol en als eindpunt centraal station kiev. Op het centraal station van Kiev staan de treinverbindingen ook in het Engels aangegeven.

Op de terugweg pak je dezelfde bus en maak je het reisje visa versa. Er is werkelijk niets aan. Het is absoluut niet gevaarlijk en mocht je het echt niet meer weten dan is er echt wel iemand in de buurt die Engels spreekt. De aansluiting vliegtuig en bus is perfect, zowel heen als terug, mits je met KLM of Ukrain Intl vliegt.

Succes,

Kees.

• Ilya

Rob,

Kijk eens op www.oekraine.nu/115/ , voor 35 euro kunnen wij jou op het station persoonlijk ophalen en naar het station brengen. En we spreken Nederlands. Mocht je nog meer reserveringen nodig hebben, vraag maar per mail.

Voor de rest heb ik zelf ervaring met busreizen en moet het vast afraden. Teveel moeite en teveel tijd. En je kan nog vertraagd door de douane of problemen met de bus worden laat staan files en autoongelukken. Je komt echt uitgeput aan na 40 uur rijden, heel vervelend als je nog verder moet reizen.

Ilya

www.oekraine.be

• Yura

Waarom niet per minibus reizen? Er zijn vele zogenaamde Kiev-Express busjes die vaak meerdere keren per week tussen Kiev en Nederland pendelen. Ik heb daar goede ervaringen mee. Retourtje kost 180 euro en het duurt ca. 30 uur tot aankomst in Kiev (ook weer op het centraal station, maar nu aan de voorkant).

Men rijdt met goede busjes en bij aankomst ben je niet aan het einde van je latijn. Ben zelf twee meter en kon goed zitten en slapen aan boord.

• KeesH

Dit is heel leuk natuurlijk als je in Kiev moet zijn, maar wat als je ook nog eens naar het zuiden of zuidoosten van Oekraïne moet, dan nog maar eens twaalf tot achtien uur in een trein of bus. Ik denk dat het plezier er dan gauw af is als je weet dat je ook nog eens een keer terug moet. Ik weet het dat het een mogelijkheid is maar niet voor iedereen bruikbaar.