Hallo beste Prikkers!!!!
Alvast wil ik al de mensen bedanken die al de antwoorden hebben gegeven op me andere vragen.
IK wil nog iets weten, ik en mijn vriendin willen beginnen aan een MVV
Eerst wilden we deze zomer hier gaan trouwen, maar het lijk me toch eerst beter dat we vast met die mvv aanvraag procudure gaan opstarten,
en daarna als ze hier is met de MVV DAARNA kunnen we beginnen met onze trouwplannen, is dat dat verstandig om dat eerst te gaan doen?
want zo mvv aanvraag duurt altijd nog wel een poosje,
ze zeggen dat het 3 maanden overheen gaan, is dat dan echt zo? of duurt het in het echt langer periode? wie heeft hier veel ervaring mee gehad?
maar het ergste is natuurlijk tijdends de procudure mag ze niet naar Nederland, en ik wil dan dat ze in Augustus hierheen komt, maar ik weet niet of ze dat red als we die procudure dan starten in April.
want eerst moet ze alle documenten bijmekaar hebben, en dat duurt daaar ook 14 dagen.
IK hoop weer dat iemand mij hierbij goed kan informeren, dat het beste is om met de mvv te beginnen en dan later te gaan trouwen?
en of het wel 3 maanden gaat duren voor je bericht krijgt van de aanvraag of het is groen licht of rood licht?
en moeten het allemaal gelegaleerseerde documenten wezen?
en allemaal ook alleen kopieen daarvan?
van haar en van mijn kant ?
en moeten haar documenten van haar geboorte akten ook dan nog gelegaliseerd wezen door ministry van Buitenlandse zaken in Kiev?
en daarna door de nederlandse Ambasade?
Alvast vriendelijk dank voor al de antwoorden
Groetjes Herman
en is het mogelijk om de Aanvraag formulier van de MVV persoonlijk ook op te gaan halen? want opsturen duurt ook weer 2 weken voor dat ik het thuis krijgt.