Luda schreef:
>
> En wat als ze wordt aangehouden met jou pasje?
> Dan wordt zij dus van diefstal van een bankpas verdacht.
Ach welnee. Niemand heeft er wat mee te maken met wiens pasje iemand rondloopt. Als ze pech heeft wordt ze misschien een keer gecontroleerd.
En sterker nog, in het ergste geval pakken ze 'm af. En wat dan nog? Stuur je een nieuwe (de pincode alleen per telefoon uiteraard). Open wel een aparte rekening ervoor waar de pas van is. Als je zorgt dat daar nooit heel veel op staat, is dat je maximale risico.
Trouwens, het is juist beter als die pas niet op haar naam staat als ze (nog) in Oekraine woont. Want dan zou ze in Oekraine wonende Oekraiense zijn met een buitenlandse rekening. En als ze dat merken, dan kan ze de Oekraiense belastingdienst wel eens achter haar aan krijgen. Als het een pasje op naam van een buitenlander staat hebben ze er volgens mij niets mee te maken.
> Lijkt me niet echt zo'n super idee!
Het is een prima idee. Niet orgineel trouwens, want het wordt al heel vaak zo gedaan. Bijvoorbeeld mijn vriendin heeft tijden met zo'n pasje rondgelopen.
Een tip nog: laat haar niet steeds kleine bedragjes op nemen maar liever steeds een reletief wat groter waar ze wat langer mee doet. Het is altijd beter dat men (omstanders, kennissen e.d.) zo min mogelijk bij zo'n ‘bank-o-mat’ zien. Mensen kunnen soms op rare ideeen komen.
Armand