Trouwen in Nederland

• Herman

beste Prikkers

ik heb voor mij een hele belangrijke vraag en voor mijn Vriendin .

namelijk we willen namelijk gaan trouwen hier in Nederland deze zomer,

Nou is mij vraag , moeten we dan eerst gaan in ondertrouw, of is dat niet nodig? en wat voor documenten moet me vriendin dan meenemen vanuit Donetsk? en is het dan ook verplicht om in haar plaats ook nog een keer te gaan in ondertrouw en te gaan trouwen?

ik hoop dat iemand mij hierbij goed kan helpen !!!!!!!!!

omdat we zo graag nou te stap willen zetten deze zomer hier in holland om te gaan trouwen.

alvast heel vriendelijk dank voor jullie antwoorden!!!!!

Groetjes van Herman………

• willem

Ik neem even aan dat ze dan nog in de Oekraine woont, en nog zonder MVV is ?

Ze moet een gelegaliseerde en verificeerde internationaal geboortebewijs (niet ouder als een halfjaar) plus vertaalde geleg.ongehuwdheidsverklaring ,paspoort hebben.

Bij aankomst in NL - op toeristisch verblijf - absoluut binnen 3 werkdagen haar aanmelden bij de vreemdelingenpolitie. ( de ambtenaar burg.stand geeft het namelijk door aan de VD).

Als het goed is ,moet er minimaal 2 weken tussen de ondertrouw en het huwelijk zitten. Huwelijkse voorwaarden' moet minimaal 1 maand van te voren vastgelegd worden bij een notaris.

Persoonlijk zou ik dit altijd - uit zekerheid - kiezen boven het normale in gemeenschap van goederen.

Er hoeft niet nog eens opnieuw getrouwd te worden in Oek., het kan daar aangemeld worden. (op het gemeentehuis van Den Haag is ook een afd. ‘ buitenlandse akten’, zoiets moet in Kiev ook zijn).

Bedenk wel dat een huwelijk haar geen garantie op een MVV/VTV -verblijfsvergunning geeft.

Ze ( www.ind.nl ) zijn enkel dan wat makkelijker met de garantverklaring en inkomenseis (deze wordt weldra op 120% van het minimumloon gesteld).

• Herman

Beste Willem

ik wil je alvast bedanken voor al je antwoorden op mijn vragen, en ja mijn vriendin woont nog steeds in de Ukraine en heeft nog geen MVV.

Dat komt als alles goed gaat later, daarvan moeten we eerst al de documenten hebben ook van haar natuurlijk.

Beste willem ik had een vraag, dus als ze hier naar toe komt deze zomer , dan moet ze in iedergeval de documenten meenemen voor de ondertrouw en voor het trouwen, de DOCUMENTEN DIE JIJ NAAR MIJN GESCHREVEN HEB IN JE BERICHT NAAR MIJN DAN WILLEM?

EN DAT LEGALISEREN VAN DE DOCUMENTEN MOET DAT DAN GEBEUREN HIER IN NEDERLAND OF IN DE OEKRAINE WILLEM?

VOOR EEN MVV AANVRAAG HEB JE VEEL MEER DOCUMENTEN NODIG WILLEM HEB IK DAAR GELIJK IN DAN?

WANT IK WIL WEL IN IEDERGEVAL DAT ZE WEL DE JUISTE EN GOEDE DOCUMENTEN MEENEEMT NATUURLIJK VOOR DE ONDERTROUW EN HET TROUWEN.

WILLEM WEET HET HEEL ZEKER DAT DAT DE ENIGE DOCUMENTEN ZIJN DIE ZE HIER NODIG HEEFT DAN?

ALVAST VRIENDELIJK DANK WILLEM VOOR JE ANTWOORDEN……..

GROETJES VAN HERMAN

• willem

Herman,

je kunt bijna alles op de volgende site vinden ,al kunnen de huidige eisen per 1 april nog wat strenger/lastiger worden .

www.mixed-couples.nl

mvg,