Ex-man ligt dwars

• Peter

Mijn vriendin heeft aan haar ex-man kenbaar gemaakt dat zij van plan is om naar het buitenland te verhuizen. Nu heeft haar ex-man furieus gereageerd en heeft gedreigd haar kind af te nemen. Hij heeft al een advocaat in de arm genomen om te proberen het kind af te nemen.

Wat kunnen we doen ????? Help!!!!!

Peter.

• john

hoi peter

heb vaker van dit soort problemen gehoort, en het valt niet mee om het probleem op te lossen.

het ligt een beetje aan de situatie en de voorgeschiedenis van je vriendin en haar ex-man

graag zou ik wat meer details willen weten als het mogelijk is van je nieuwe vriendin ? o.a.

hoe is de omgangsregeling in de u.a. op dit moment geregeld tussen de ouders ? (je vriendin en har ex-man)

hoe is het contact van je vriendin met de ouders (opa+oma) van haar ex-man?

Betaald de ex-man van je vriendin allimentatie, en heeft hij of zij daarvan bewijzen ?

om je gerust te stellen !

het kan niet dat de ex-man zomaar n kind kan afnemen via een advocaat of iets dergelijks bij alleen verbale woorden, danwel uitlatingen / toekomstplannen !

hopelijk kun je wat duidelijker zijn, als je het liever wat anoniemer wil, kun je me ook mailen,

groetjes

john

• willem

Ik ken zelf ook van die gevallen persoonlijk.

Je kan gerust van me aannemen dat met geld hij ook is over te halen.

Laat hem wel tekenen -in bijzijn van jullie advocaat- dat hij toestaat dat zijn kind naar Nederland vertrekt en afstand doet van elk (bezoek)recht.

Als hij in gebreke is gebleven met alimentatie te betalen, maakt hij weinig kans uiteindelijk en kan hij beter eieren voor zijn geld kiezen.

• Peter

John,

Bedankt voor je reactie, zover ik weet heeft hij haar nooit alimentatie betaald. De andere vragen heb ik opgevraagd, maar wanneer ik ze heb zou ik het graag per email afhandelen. Ik weet alleen je email-adres niet.

WIllem,

Afkopen heeft geen zin, haar ex-man heeft geld!

In ieder geval bedankt voor jullie reactie!

Groetjes,

Peter.

• john

hoi peter

mijn mail adres is

j.oetelaar@planet.nl

groetjes

john

• Armand

Hoi,

Was je vriendin van plan haar kind mee te nemen als ze bij jou in Nederland komt wonen? Dus jullie ook een verblijfsvergunning voor het kind in Nederland aan te vragen. Zo ja, dan heb je daar sowieso officiele toestemming van de vader van het kind voor nodig; dat vereist de Nederlandse wet. Dit krijg je er dan nog bij naast de problemen die jullie blijkbaar al hebben dat hij dreigt het kind af te pakken als de moeder alleen naar Nederland vertrekt. Of vermeng jij deze twee problemen tot een, in jouw vraag? Want het zijn wel twee problemen, ondanks hun connectie.

Succes.

Armand

• Peter

Bedankt allemaal voor jullie steun. Zij heeft echter alle contacten nu verbroken voor haar zoons bestwil. Zij is echt heel erg bang van hem. Hij schijnt een nogal vermogend man te zijn.

Helaas …. het is over.

Allemaal heel erg bedankt,

Peter.

• willem

Eveneens hard spelen.

Is die man eerlijk aan zijn geld gekomen of dmv. duistere praktijken ?

In dat geval mededelen dat dit in de openbaarheid zal komen ,bij tegenwerking.

Als hij altijd een goede zorgzame vader is geweest,die altijd aan zijn verplichtingen voldeed, dan is zo'n vertrek natuurlijk moeilijk te verkroppen.

Anders neem ik aan dat het kind ook geen positief gevoel over de vader heeft en in eigen land vaker het middelpunt van chantage zal worden indien het blijft.

Misschien hebben nog meer mensen hier ervaring mee op :

www.mixed-couples.nl/forum/

• jeroen

Veel sterkte toegewenst.