Geldigheid Visum (o.a.) voor bezoek Kiev

• Pants

Goedemiddag,

Ik ben van plan om ‘ergens’ dit voorjaar als toerist een kort bezoek te brengen aan Kiev.

Ter info, ik ken daar helemaal niemand.

Door mijn werk weet ik vaak pas een paar dagen vantevoren wanneer ik vrij heb.

Maar aangezien voor Oekraine een visum vereist is, is “vandaag boeken en morgen weg” niet zo makkelijk.

Ik wil mijn visum-aanvrage overigens laten lopen via een buro (ik dacht V&V)

Daarom heb ik een paar vraagjes voor de meer ervaren reizigers.

Vraag 1.

Hoe lang is een visum geldig vanaf het moment dat het verstrekt is?

Vraag 2

Voor een visum-aanvraag is een uitnodiging of een verblijfs-adres nodig begrijp ik (na hier en daar wat nagelezen te hebben).

Maar aangezien ik nog niet weet waar ik ga verblijven, is dat lastig bij de visum-aanvrage.

Dus Vraag 2A.

Is dit op een of andere manier te omzeilen/op te lossen?

Vraag 2B:

Wordt hier streng op toe gezien door de autoriteiten/ambassade? Ik bedoel op dat adres/uitnodiging

Vraag 3

Moet in de visum-aanvraag aangegeven worden van wanneer tot wanneer je precies het land wil gaan bezoeken?

dit zijn zomaar wat vraagjes, maar ik heb er vast nog veel meer.

Dank alvast.

• KeesH

Ik heb goede ervaring met V&V.

antw. 1- Visum kan drie maanden geldig zijn, maar als je voor de eerste keer een visum aanvraagd voor Oekraïne geven ze meestal voor een maand, tenzij je aangeeft dat het voor drie maanden nodig is(3 mnd. verblijf).

antw. 2- Ik denk dat het niet nodig is om een uitnodeging te hebben, je geeft gewoon een adres op van een of ander hotel in Kiev. Ambassade is niet zo streng maar wel de douane in Kiev, maar ik denk dat je dan wel weet waar je verblijft.

antw. 3- Ja , maar dat is geen probleem, je kan immers het visum aanvragen een paar dagen voor vertrek.(normaal 1 week, snel in 1 of 2 dgn.wel duurder).