anticonceptie

• Eva

Een goeie vriendin die ik in nederland heb leren kennen is inmiddels weer terug in de oekraine.Ze vertelde mij dat ze voor twee jaar terug met haar vriend zonder condoom sex had (voor het zingen de kerk uit)vervolgens is ze toch zwanger geworden wat ze geloofde niet dat ze van voorvocht zwanger kon worden.Ze heeft vervolgens abortus gedaan maar is bij die man gebleven.Ik bel af en toe nog met haar en ze vertelde dat als ze nu gemeenschap heeft van tevoren een (tablet)slikt en dan niet zwanger wordt.Haar vriend wil geen condoom om doen ik ben bang dat ze weer zwanger wordt.Ik gebruik de pil en in nederland is dat betrouwbaar.Wie weet meer van anticonceptie in de oekraine en de kosten ervan.Is het abortus cijfer net zo hoog als in rusland 10 zwanger 6 abortus bron 2 vandaag.Zij komt uit een grote stad maar geven ze daar geen voorlichting op school?Misschien dat jullie meer weten over dit onderwerp?

• Bram

Hoi…

Ben dan wel geen vrouw..maar weet er wel wat vanaf..die pil wordt niet geslikt..als je begrijpt wat ik bedoel.

In Nederland is deze pil niet verkrijgbaar en de reden daarvoor lijkt mij omdat deze manier niet 100% veilig is. Mijn vriendin wilde hem ook gebruiken maar daar heb ik dus voor gepast..

Mijn advies: gebruik niets wat in Nederland niet bekend is: als het echt goed zou werken zouden we dit middel echt wel ook hier hebben.

Eva schreef:

>

> Een goeie vriendin die ik in nederland heb leren kennen is

> inmiddels weer terug in de oekraine.Ze vertelde mij dat ze

> voor twee jaar terug met haar vriend zonder condoom sex had

> (voor het zingen de kerk uit)vervolgens is ze toch zwanger

> geworden wat ze geloofde niet dat ze van voorvocht zwanger

> kon worden.Ze heeft vervolgens abortus gedaan maar is bij die

> man gebleven.Ik bel af en toe nog met haar en ze vertelde dat

> als ze nu gemeenschap heeft van tevoren een (tablet)slikt en

> dan niet zwanger wordt.Haar vriend wil geen condoom om doen

> ik ben bang dat ze weer zwanger wordt.Ik gebruik de pil en in

> nederland is dat betrouwbaar.Wie weet meer van anticonceptie

> in de oekraine en de kosten ervan.Is het abortus cijfer net

> zo hoog als in rusland 10 zwanger 6 abortus bron 2

> vandaag.Zij komt uit een grote stad maar geven ze daar geen

> voorlichting op school?Misschien dat jullie meer weten over

> dit onderwerp?

• Eva

Zal je je nog iets meer kunnen verduidelijken over die pil die je vriendin wou slikken.

En hoe te gebruiken. Wat voor anticonceptiemiddel gebruiken jullie nou als ik vragen mag.En wat weet jij over hoe oekrainse vrouw tegen veilig vrijen aankijkt en er van weet.Ik heb het idee weinig.groetjes eva

• Bram

Ok, die pil slik je dus niet in maar de vrouw brengt die vaginaal in. De pil bestaat uit een zaad-dodende substantie. Ik weet niet precies de naam van deze pil maar zoals je zelf wel kunt raden is dit voorbehoedsmiddel niet 100% veilig. Ik zelf schat in 70-80%.

Mijn vriendin is gewoon aan de pil. Deze is bij de dokter te verkrijgen in Oekraine, en is dus duur. Die andere pil is gewoon in de drogist verkrijgbaar en is goedkoop. Het schijnt dat de Oekrainse man weinig verantwoordelijkheid kent en een condoom wordt zelden gebruikt.

Maw de Oekrainse vrouw wil wel..maar kan het gewoon niet betalen.. Gemiddelde inkomen per gezin is ca 100 dollar per maand. Die pil kost ca 5-7 dollar…dus heel duur voor hun.

Nog meer vragen? stuur me maar direct een mail..

• Eva

Bram bedankt voor je reactie.Dit zaad-dodende substantie wordt alleen voor de gemeenschap gebruikt?Op de gebruiksaanwijzing staat ook dat het maar 70% tot 80% voorkomt?Ik vind het het een vorm van verkrachting de man zet zijn vrouw aan terwijl hij zijn verantwoordelijkheid niet neemt.Volgens mij vinden in de oekraine hierdoor veel ongewenste zwangerschappen plaats.En natuurlijk mensen die hier door gaan trouwen wat dan weer vaak uitdraait op een scheiding.Hier treft de regering ook schuld.jammer dat niet meer mensen op dit onderwerp reageren!

ps, is die pil bij de dokter 7,8 dollar in de maand?

• Bram

Hoi,

Ben je wel eens in Oekraine geweest? Ik geloof het niet. Vrouwen/meisjes krijgen er vroeg hun eerste kind. De pil is aalleen betaalbaar met mensen met een “goed” inkomen. Ik weet niet wat er op die Pil staat geschreven alleen weet ik dat ie niet veilig genoeg is.

Mannen in Oekraine zijn vaak alcoholist en er zijn 65% vrouwen en 35% mannen ivm vroegere oorlogen en de hongersnood uit het verleden.

Maw de mannen hebben een zekere machtspositie tov vrouwen. En ik geloof dat de voorlichting minimaal is.

Een voorbeeld van de positie van de vrouwen en de corrupte politie: prostitutie is illegaal maar vanwegen het geld komt het veel voor. Indien deze vrouw wordt vermoord door de man (als hij bv niet wil betalen) dan zal niemand (politie) op zoek gaan naar de moordenaar aangezien ze illegaal bezig was..

We hebben het hier nog niet zo slecht..en het verschild van stad to stad: Kiev is niet zo slecht maar bv Donetsk, Luhansk en Kharkov wel..

Gr Bram

Eva schreef:

>

> Bram bedankt voor je reactie.Dit zaad-dodende substantie

> wordt alleen voor de gemeenschap gebruikt?Op de

> gebruiksaanwijzing staat ook dat het maar 70% tot 80%

> voorkomt?Ik vind het het een vorm van verkrachting de man zet

> zijn vrouw aan terwijl hij zijn verantwoordelijkheid niet

> neemt.Volgens mij vinden in de oekraine hierdoor veel

> ongewenste zwangerschappen plaats.En natuurlijk mensen die

> hier door gaan trouwen wat dan weer vaak uitdraait op een

> scheiding.Hier treft de regering ook schuld.jammer dat niet

> meer mensen op dit onderwerp reageren!

>

> ps, is die pil bij de dokter 7,8 dollar in de maand?

• Kees

Kijk voor juiste informatie over Oekraine eens op:

www.cia.gov/cia/publications/factbook/geos/up.html

of

www.startkabel.nl klikken op cia factbook en Oekraine kiezen.

Blijkt dat het aantal vrouwen en mannen nagenoeg gelijk is. De situatie 65/35 is een situatie die vlak na de oorlog was.

• Bram

Dat klopt dus niet..maar ik ga geen discussies aan op dit forum..sorry..daar kom je hier toch nooit uit…

• Gerben

waarom vertel je niet meer, hoe weet je dat die cijfers niet kloppen en wat zijn dan de juiste cijfers, je maakt mij nieuwsgierig.

• Klaas

Ik denk zelf dat er een grote groep vrouwen maar kan (wil) kiezen uit een kleine groep mannen omdat zij een redelijk inkomen hebben.En volgens mij stelt de familie de vrouw aan een man voor met een goed inkomen.Waardoor de vrouw en de familie meer toekomst hebben.Ik ken een situatie zoals boven beschreven deze vrouw gaat misschien trouwen zodat haar ouders het op hun oude dag goed hebben en zij natuurlijk ook.In Nederland is dit ondenkbaar en trouwt men alleen uit liefde en in de oekraine niet altijd natuurlijk uit financiele overwegingen.Ik hoor jullie mening graag hierover.