zelf Visum Aanvragen voor Vriendin

• Bram

Hoi

Sorry…druk druk druk..

Ok Mijn vriendin komt uit Kharkov en is in de zomer 3 maanden hier geweest..it schat dat alles bij elkaar zo'n 1400 euro heeft gekost (ticket, eurocult, annulerings-reisverzekering)

Je kunt al 200 euro besparen door het niet door EC te laten doen. Je vriendin kan zelf met voldoende papieren etc naar de ambassade gaan. 3 loonstrookjes/copie eigen en jouw paspoort. Reservering ticket/busticket en niet te vergeten jouw werkgeversverklaring!

Als ze met de bus komt bespaar je ook weer een hoop.

De verzekering bij V&D afsluiten is ook goedkoper OF als zij die in Ukraine afsluit..maar dat weet ik niet precies.

Ik heb dit nog niet gedaan maar ik ga 14 febr as naar haar toe en dat bekijk ik alles wel even

Gr Bram

• Bram

mijn advies:

Start MVV-procedure hier in Nederland op en laat haar niet naar de ambassade in Kiev gaan om dit op te starten..

Laatste duurt langer en bij de eerste weet je zeker dat alles effectief gebeurd..odie schreef:

>

> hallo,ik hoor maar steeds dat bijna niemand oekr. kan

> verlaten behalve als er vermogens moeten worden betaald voor

> een visum voor 14 dagen!!!

> als het nou zo makkelijk is als u zegt wilt u mij dan

> alstublieft uitleggen wat ik moet doen om mijn vriendin voor

> langere tijd naar ned. te halen

> wat zijn de eisen op dit moment?

> waar moet ik aan voldoen, voor een visum gaan of beter een

> MVV procedure

> starten?

> volgens mijn info zijn de eisen bijna gelijk,is dit zo?

> wat word er van haar verlangd want uit al deze prik verhalen

> en in allerlei "'oekraine

> forums'' doen de gekste verhalen de ronde en word niet met

> twee maten gemeten

> maar met wel tien!

> ik zou graag wat duidelijkheid willen voordat ik naar

> oekraine afreis en aldaar mij in het diepe waag.

> ik ben niet bang of wanhopig maar ik wil haar heel graag

> hierheen halen.

> maar wel op een verantwoorde manier!

> hartelijk dank voor informatie, gr. odie.

• Kees

Ik vind persoonlijk € 1400,- nog al erg duur. Ik weet natuurlijk niet welke kosten hier inzitten. Retour Kiev-Amsterdam € 350,- ,Binnenlandse retour vlucht € 150,- en dit twee keer, een keer om visum aantevragen in Kiev. Kosten naar en vanaf vliegveld met train of taxi meschien alles bij elkaar € 100,- . Kosten op Ambassade voor visum

€ 30,- .Totaal bijna € 800,- . Ben ik soms nog wat vergeten ?

• Bram

Yep..kunt alleen via Ukrainian Airlines vliegen..andere tickets gelden niet voor 3 maanden..verder verzekering (ca 2 euro per dag), bemiddelingskosten, anuleringsverzekering etc etc..ik lig hier echt niet uit mijn nek te lullen..

• Kees

Ok…was ik even vergeten, maar binnenlandse vlucht(Kharkov-Kiev) is ook goedkoper dan het voorbeeld van my, Ik denk het is € 110,-(retour). Als ik dan alles eens bij elkaar optel met wat extra overige kosten dan kom ik uit op ongeveer € 950,- Dus het kan goedkoper zoals je ziet. Ik geloof wel dat je die kosten gemaakt hebt. Ik weet ook dat je door evaring veel kan besparen.

• Bram

Daarom ga ik het nu ook zelf doen..Ze moest twee maal naar de ambassade gaan. Voor de ticket (van 3 maanden) moest ik 120 euro extra betalen. 89 dagen maal 2.5 euro verzekering etc..

Maar ja..al doende wordt men wijs..

• oek

Nee.

gelijktijdig in Kiev opstarten is beter.

Als de referent eerst opstart, en dan een negatief krijgt, is een bezwaar aantekenen niet (meer) mogelijk.

Bij een negatief van de aanvraagstre wel.

Zie laatste postings op : www.buitenlandsepartner.startpagina.nl

prikbord.