toeristenvisum

• mol mulder

Hallo vrienden van de oekraine. Mijn vriendin komt vanuit Odessa voor het eerst naar nederland op 22 dec. Ze heeft een toeristenvisum gekregen, maar er werd bij verteld vanuit de Nederlandse Ambassade in Kiev, dat ze bij aankomst in Nederland zich moet melden bij de vreemdelingenpolitie binnen 3 dagen. Klopt dit nog? of is dit ouderwetse standaard koek. Of is dit alleen zo wanneer zij geen prive-adres zou hebben als logeeradres? Twee jaar geleden ben ik naar St. Petersburg geweest en werd vanuit hier ook al gemeld, dat ik me daar binnen drie dagen moest melden. Ik heb dat toen braaf gedaan, maar werd een beetje uitgelachen, hoefde echt niet.

Tevens wil ik graag al iets vooruit lopen op de MVV-aanvraag met enkele vraagjes.

-Weet iemand of je beter je originele documenten kunt meesturen i.p.v. copies?

(heb gelezen dat het de procedure misschien iets versnelt?)

- Is het beter dat mijn vriendin haar originele documenten, nodig voor MVV, alvast meeneemt met Kerst, zodat ik ze hier kan laten vertalen en laten voorzien van een Apostille? Zodoende kan ik ze meteen met mijn documenten na haar bezoek indienen

- Moet de vertaling in verschillende talen, of bv. alleen in het engels (of Nederlands?)

• john

hoi

op je eerste vraag kan ik je andwoorden:

je vriendin moet zich aanmelden bij de vreemdelingendienst in je woonplaats

dit is verplicht, ze krijgt dan een groene kaart mee welke ze bij terugreis aan de douane moet geven, en die zorgen ervoor dat deze groene kaart terug gestuurd

word naar de vreemdelingen dienst in je woonplaats.

e.e.a. om zeker te weten dat je vriendin daadwerkelijk terug is naar de oekraine.

beteft MVV

kijk op de side van het IND

www.immigratiedienst.nl

hier kun je alles terugvinden betreft MVV

mocht je toch vragen hebben verneem ik ze gaarne

succes

john

• Aeos

Aanmelden moet ze zich binnen 72 uur nadat ze de EU is binnen gekomen bij de VD.

Niks groene kaart, men krijgt in hun paspoort een sticker, daarop staat een datum met de tijd die ze in Nederland mogen verblijven (max. 3 maanden) bij uitreis uit Nederland, moet jij alleen even bellen met de Vreemdelingendienst waar zij is aangemeldt.

Dacht dat je werkelijk dat de douane aan onze EU buiten grenzen de hele dag kaarten verzameld die ze na hun dienst op de post doen voor onze VD?

Deze procedure is bij ons nu al ruim 2.5 jaar onveranderd gebleven, dus waarom zouden ze dit anders gaan doen. Briefkaarten zijn uit de tijd!

Succes

• john

Aeos

bij ons is het zo geregeld dat je een kaart mee krijgt

men vraagt om de kaart af te geven bij de douane, en hoopt dat deze douane het terugstuurt, heb ervaring hiermee dat het in weinig gevallen gebeurt, maar bij de vreemdelingendienst, gaat men er vanuit dat dit de juiste wijze is.

heb er al herhaaldelijk de vreemdelingen dienst op geattendeert dat dit bijna nooit gebeurt maar men blijft toch bij deze werkwijze - te hanteren.

!!!! mischien woon ik in de verkeerde stad !!!!

Bovendien is mijn mening -

dat het een correcte werkwijze is,

omdat je er dan zeker van bent dat je vreemdeling, genoemd door de nederlanse staat, die je hebt uitgenodigt,

deze ook daadwerkelijk de eu grens heeft gepasseerd.

john

• mol mulder

Voor de eerste vraag ga ik hier in Leeuwarden wel informeren aangaande de vreemdelingendienst (groene kaart of stempel); Thanks voor jullie reacties; echter, zijn er nog andere ervaren MVV-ers die hun ervaring kunnen geven omtrent mijn MVV-vraagjes? Ik weet het, heb al heel veel gelezen, maar tevens veel tegenstrijdige berichten; vandaar alsnog mijn verzoek??????

> Tevens wil ik graag al iets vooruit lopen op de MVV-aanvraag

> met enkele vraagjes.

>

> -Weet iemand of je beter je originele documenten kunt

> meesturen i.p.v. copies?

> (heb gelezen dat het de procedure misschien iets versnelt?)

>

> - Is het beter dat mijn vriendin haar originele documenten,

> nodig voor MVV, alvast meeneemt met Kerst, zodat ik ze hier

> kan laten vertalen en laten voorzien van een Apostille?

> Zodoende kan ik ze meteen met mijn documenten na haar bezoek

> indienen

>

> - Moet de vertaling in verschillende talen, of bv. alleen in

> het engels (of Nederlands?)

• Aeos

Kijk eens op www.mixedcouples.nl of www.buitenlandsepartner.nl

Hier staat heel veel nuttige MVV info, ook is er een Yahoo group waar alles over MVV te vinden staat. Heb er veel aan gehad.

John,

mmmmm dus iedere VD handeld weer anders, nou, volgende keer bij ons!

Hoezo uniforme handelswijze, wat een geweldig regeltjes land leven we in, hoera voor de democratie!

Succes Mol. Enne vraag gerust!

• mol mulder

Kijk eens op www.mixedcouples.nl of www.buitenlandsepartner.nl

Hier staat heel veel nuttige MVV info, ook is er een Yahoo group waar alles over MVV te vinden staat. Heb er veel aan gehad.

Hi Aeos, ik ben al lid van deze forums; hier komen mijn vragen ook uit voort; was echter benieuwd of ik via dit prikbord uit dezelfde of andere ervaringen kon putten; soms werken vele reacties tot verwarrring; soms ook tot nieuwe of dezelfde conclusie, die juist daardoor verstevigd wordt. Speciaal de vraag of het vertalen en legaliseren van oekraiense documenten beter door Nederlandse vertalers gedaan kan worden i.v.m. de kennis alhier omtrent MVV-papers!.

Thanks anyway!!

mol