Hallo vrienden van de oekraine. Mijn vriendin komt vanuit Odessa voor het eerst naar nederland op 22 dec. Ze heeft een toeristenvisum gekregen, maar er werd bij verteld vanuit de Nederlandse Ambassade in Kiev, dat ze bij aankomst in Nederland zich moet melden bij de vreemdelingenpolitie binnen 3 dagen. Klopt dit nog? of is dit ouderwetse standaard koek. Of is dit alleen zo wanneer zij geen prive-adres zou hebben als logeeradres? Twee jaar geleden ben ik naar St. Petersburg geweest en werd vanuit hier ook al gemeld, dat ik me daar binnen drie dagen moest melden. Ik heb dat toen braaf gedaan, maar werd een beetje uitgelachen, hoefde echt niet.
Tevens wil ik graag al iets vooruit lopen op de MVV-aanvraag met enkele vraagjes.
-Weet iemand of je beter je originele documenten kunt meesturen i.p.v. copies?
(heb gelezen dat het de procedure misschien iets versnelt?)
- Is het beter dat mijn vriendin haar originele documenten, nodig voor MVV, alvast meeneemt met Kerst, zodat ik ze hier kan laten vertalen en laten voorzien van een Apostille? Zodoende kan ik ze meteen met mijn documenten na haar bezoek indienen
- Moet de vertaling in verschillende talen, of bv. alleen in het engels (of Nederlands?)