Bankrekening op 2 namen in Oekraïne

• jozef

Bij welke Oekraiensche bank kunnen mijn partner uit Oekraine en ikzelf een bankrekening openen op ons beider namen? Ik kan op het moment van openen in Oekraine aanwezig zijn en heb dan een buitenlands paspoort met geldig visum.

• john

hoi jozef

ik wil je een tip geven, en wat vragen

waarom open je in de oekraine een rekening, ben je van plan om daar iets te beginnen of op te zetten qua handel ofzo ?of wat te kopen ?

mijn tip is:

hier in holland een bankrekening te openen op je eigen naam

zo kan je in de oekraine ook gewoon geld opnemen hoor

je kunt het pasje altijd daar laten, voor je vriendin

en kan ze geld opnemen via hollandse bank

kosten 3 euro per transaktie

wil je nadere uitleg zie/hoor ik het graag hoor

sucses

en wanneer ga je naar de ua ?

john

• Ilya

Bankrekening op twee namen kan volgens mij niet, wat wel kan is eentje openen (er bestaan ook minstens twee soorten bankrekeningen, het systeem is anders dan in Nederland, met vEEl meer beperkingen), en dan de andere persoon officieel bemachtigen (bij de notaris) om deze rekening te gebruiken.

John heef echter gelijk, makkelijker is inderdaad een rekening in Nederland te openen.

Alles hangt er vanaf wat je daarmee gaat doen.

Success

Ilya

www.oekraine.be

• jozef

De bankrekening op ons beider namen heb ik nodig om het bestaan van een gemeenschappelijke huishouding te kunnen bewijzen.

• Armand Simonis

jozef schreef:

>

> De bankrekening op ons beider namen heb ik nodig om het

> bestaan van een gemeenschappelijke huishouding te kunnen

> bewijzen.

Voor een MVV/VTV voor je Oekraiense partner bedoel je? Welnee. Helemaal niet nodig.

Dat bewijzen kan je bijvoorbeeld doen met een goed waarheidsgetrouw samengevat verhaal over je relatie te schrijven, een soort CV van je relatie zeg maar. Aangevuld met enig bewijsmateriaal als kopieen van telefoonrekeningen, foto's waar je samen op staat, vliegtickets e.d. Zeker als je dat een beetje verzorgd en overtuigend doet, is er niets aan de hand. Ik weet dit uit eigen ervaring.

Armand

• john

hoi Jozef

nu begrijp ik een beetje hoe het zit en als ik het goed heb wil je je vriendin hier naar toe laten komen zeker ?

om een bewijs te hebben van gemeenschappelike huishouding kan je dus ook een nederlandse bank nemen

als voorbeeld

je opent een rekening b.v. jozef ….. en de naam van je vriendin

je krijgt een pasje met pincode op jou naam

je zorgt ervoor dat het pasje bij je vriendin in de oekraine komt

je geeft haar je pincode, en ze kan vrij geld opnemen

let wel op dat jij in nederland bepaald hoeveel je er op stort, zo kan er nooit teveel of zo van de rekening afgeboekt worden, want als er niets op staat kunnen ze ook niet pinnen

als er gepint is, heb jij bewijs en afschrift dat jou vriendin in de ua, samen met jou een gez- huish. heeft

maar als je meer info wil

vraag het maar hoor,

en laat je niet bang maken door ambassades of ind hoor,

als je normaal met je vriendin omgaat heb je alle bewijzen, zoals foto tel rekeningen en mischien mailtjes die je uitprint als bewijsmateriaal

hoop je te hebben geholpen hiermede

john

• jozef

Ik heb inderdaad in België een nieuwe bankrekening geopend op onze twee namen. Dat was veruit het eenvoudigste en snelste.

Iedereen hartelijk bedankt voor de uitstekende tip.