Bij welke Oekraiensche bank kunnen mijn partner uit Oekraine en ikzelf een bankrekening openen op ons beider namen? Ik kan op het moment van openen in Oekraine aanwezig zijn en heb dan een buitenlands paspoort met geldig visum.
hoi jozef
ik wil je een tip geven, en wat vragen
waarom open je in de oekraine een rekening, ben je van plan om daar iets te beginnen of op te zetten qua handel ofzo ?of wat te kopen ?
mijn tip is:
hier in holland een bankrekening te openen op je eigen naam
zo kan je in de oekraine ook gewoon geld opnemen hoor
je kunt het pasje altijd daar laten, voor je vriendin
en kan ze geld opnemen via hollandse bank
kosten 3 euro per transaktie
wil je nadere uitleg zie/hoor ik het graag hoor
sucses
en wanneer ga je naar de ua ?
john
Bankrekening op twee namen kan volgens mij niet, wat wel kan is eentje openen (er bestaan ook minstens twee soorten bankrekeningen, het systeem is anders dan in Nederland, met vEEl meer beperkingen), en dan de andere persoon officieel bemachtigen (bij de notaris) om deze rekening te gebruiken.
John heef echter gelijk, makkelijker is inderdaad een rekening in Nederland te openen.
Alles hangt er vanaf wat je daarmee gaat doen.
Success
Ilya
www.oekraine.be
jozef schreef:
>
> De bankrekening op ons beider namen heb ik nodig om het
> bestaan van een gemeenschappelijke huishouding te kunnen
> bewijzen.
Voor een MVV/VTV voor je Oekraiense partner bedoel je? Welnee. Helemaal niet nodig.
Dat bewijzen kan je bijvoorbeeld doen met een goed waarheidsgetrouw samengevat verhaal over je relatie te schrijven, een soort CV van je relatie zeg maar. Aangevuld met enig bewijsmateriaal als kopieen van telefoonrekeningen, foto's waar je samen op staat, vliegtickets e.d. Zeker als je dat een beetje verzorgd en overtuigend doet, is er niets aan de hand. Ik weet dit uit eigen ervaring.
Armand
hoi Jozef
nu begrijp ik een beetje hoe het zit en als ik het goed heb wil je je vriendin hier naar toe laten komen zeker ?
om een bewijs te hebben van gemeenschappelike huishouding kan je dus ook een nederlandse bank nemen
als voorbeeld
je opent een rekening b.v. jozef ….. en de naam van je vriendin
je krijgt een pasje met pincode op jou naam
je zorgt ervoor dat het pasje bij je vriendin in de oekraine komt
je geeft haar je pincode, en ze kan vrij geld opnemen
let wel op dat jij in nederland bepaald hoeveel je er op stort, zo kan er nooit teveel of zo van de rekening afgeboekt worden, want als er niets op staat kunnen ze ook niet pinnen
als er gepint is, heb jij bewijs en afschrift dat jou vriendin in de ua, samen met jou een gez- huish. heeft
maar als je meer info wil
vraag het maar hoor,
en laat je niet bang maken door ambassades of ind hoor,
als je normaal met je vriendin omgaat heb je alle bewijzen, zoals foto tel rekeningen en mischien mailtjes die je uitprint als bewijsmateriaal
hoop je te hebben geholpen hiermede
john
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?