NL-ambassade

• allard

Strontziek word ik er elke keer weer van; schoonfamilie voor familiebezoek over laten komen en elke keer weer dat gezeik op de ambassade in Kiev !

Heb nu net weer 1 uur aan telefoon gehangen, en gisteren ook al….

Dat ambassade-personeel heeft er geen enkele weet van hoe het er precies aan toegaat; aanvraagformulieren worden al voor de ambassade verhandeld,

wachttijden van 2 dagen is al normaal etc.

Om nog maar te zwijgen over die “vriendelijke” Oekrainse ambassademedwerkers

die met satanisch genoegen hun landgenoten kleineren en afblaffen, om daarna

hun geheel eigen interpretatie van hun vertaling doorspelen naar hun Nederlandse

collega's…..

Nu net ook weer, alleraardigste Nederlands mevrouw gesproken, en even een tipje van de sluier opgelicht; het heen-en-weer gereis, dag later terugkomen, weer terugkomen, wachttijden, ene personeelslid zegt dit andere weer dat….ze stond versteld, had ze geen weet van! Helemaal toen ik probeerde haar uit te leggen hoe frustrerend het is voor mij elke keer weer die vriendelijke formulieren in te vullen

(incl. accountantsverklaring; ik ben “helaas”zelfstandig ondernemer); alsof je zelf een onbetrouwbaar figuur bent, die ook nog eens eventjes wat Oost-Europese maffialeden in huis haalt ! Voor familie verdorie! Ik sta toch nb garant voor hen !Hoe moeten die mensen zich wel niet voelen na een bezoekje NL-ambassade? Gastvrij hoor! Ze zijn nb al -tig keer hier in NL geweest, kijk dan in je computer!

Nou, het is allemaal weer goed gekomen uiteindelijk, visas worden afgegeven.

Misschien een beetje warrig verhaal, maar ik wou dit gewoon even kwijt….

• Wim

Zelfde verhaal ken ik ook heel goed, mijn vrouw heeft het zelfde mee

moeten maken. Het ligt hem vooral in die Oekrainse medewerkers die

inderdaad hun eigen land genoten het leven moeilijk maken met hun

eigen intepretaties van de formulieren.

Een reorganisatie van hun Oekrainse Ambassade personeel zo misschien een

goede verbetering zijn.

Ben het met je eens!

Succes

• marc

Dat het ook anders kan….. een kennis van me, die met de door mij benodigde documenten (garantverklaring, loonafschriften etc.) + het laten zien van de het retourticket naar Amsterdam binnen 2 dagen het visum in zijn paspoort had staan…. Het kan gelukkig ook anders.

Marc

• Bram

Ik heb ook een goede ervaring met de ambassade. Via Eurocult een visum, ticket etc geregeld.

Na het interview in de ambassade kreeg mijn vriendin meteen een visum!!

Ze komt 5 juli naar Nederland!!

Gr Bram