zoektocht

  • Mark Coenen

    Beste lezer,

    Mag ik mij even voorstellen? Ik ben 29 jaar oud, en ben in het jaar 2000 afgestudeerd aan de Vertaalacademie in Maastricht in de talen Russisch en Engels. Tijdens mijn stageperiode heb ik 1,5 jaar in Oekraine gewoond; in totaal kom ik er al 3,5 jaar. Ik woon en werk er graag, maar het lukt me maar niet om via een westerse connectie een baan daar te vinden, zodat ik me er zou kunnen vestigen voor langere tijd. Mijn hart ligt in de hulpverlenende sfeer, echter ik grijp iedere reeele mogelijkheid aan die me naar Oekraine, Moldavie of Rusland leidt. Ik spreek vloeiend Russisch en ben bereid alles bij te spijkeren wat nodig is. Wellicht heeft u een idee wie ik eens zou kunnen benaderen voor een goed gesprek, of kunt u mijn naam eens bij die persoon laten vallen. Heeft u een idee hoe ik dit aan kan pakken? Ik sta open voor alle suggesties.

    Alvast bedankt voor de moeite!

    Mark Coenen

  • Ilya

    Heb je al bij de ambassades gesoliciteerd? Ze hebben het volgens mij best druk, en zeker tekort aan collega's. Probeer Nederlandse en Belgische ambassades in Kiev en Moskou.

    Verder, zitten er een aantal Nederlandse bedrijven in Kiev, zoals KPMG, Lucent, Tebodin, enz. Probeer eens daar. Of kun je een reportuer van nrc/volkskrant/enz/enz in Oekraine worden - ook leuk.

    Last but not least, er zijn nog ook kantoren van internationale organisaties bv UN, EU, Unesco,….

    Success :)

    Illya Starikov

    Project Leider

    InfoBank Oekraine

    www.oekraine.be