visum en hotelboeking

  • Niek

    Ik ben van plan deze zomer naar de Oekraine te gaan en nu lees ik dat bij het aanvragen van het visum een hotelboeking nodig is. Maar ik wil liever ter plekke een hotel zoeken en ook een beetje rond reizen. Ik las op dit prikbord dat lang niet iedereen van te voren een hotel reserveert, dus mijn vraag is eigenlijk:

    Is het wel mogelijk een visum aan te vragen zonder verblijfplaats of hotelboeking?

    Niek

  • Armand

    Niek schreef:

    > Is het wel mogelijk een visum aan te vragen zonder

    > verblijfplaats of hotelboeking?

    Ken je toevallig iemand al in Oekraine ? Dan geef je gewoon diens naam en adres op, en kan je daarna vrij roendreizen. Vraag overigens dan een prive visum aan, geen toeristenvisum. Succes.

    Armand

  • Niek

    Jammer genoeg ken ik niemand die in Oekraine (bedankt voor het detail) woont. Dan zit er waarschijnlijk weinig anders op dan een hotel te reserveren, tenzij iemand anders nog een oplossing weet…?

    In ieder geval bedankt voor je reactie.

    Niek

  • Gilbert

    Hallo Niek,

    Het opgegeven adres wordt niet gecontroleerd door de Oekraïense ambassade in Den Haag. Dit houdt dus in dat indien jij een bestaand adres opgeeft bij de visum aanvraag er helemaal niets aan de hand is.

    Maar om eventuele onvolkomenheden en of rariteiten te vermijden kan ik je wel een adres doen toekomen, welke jij kunt gebruiken voor de visum aanvraag. Stuur me maar een mailtje.

    Gegroet,

    Gilbert

  • Prawo

    Dat deden de Polen tien jaar geleden ook, zo maar een adres opgeven bij de aanvraag voor een Nederlands visum. Er waren indertijd hele telefoonboeken in omloop in Warschau.

  • Niek

    Hallo Gilbert,

    Het spijt me dat ik zo laat reageer. Ik had me er al bij neergelegd dat ik een hotel zou moeten boeken en niet meer op dit forum gekeken… stom :)

    Als het adres dat je aanbiedt van een kennis oid. is die er vanaf weet ben ik zeer geinteresseerd. Je hebt je email adres echter niet vermeld. Als je dit nog leest, zou je dan je email adres kunnen geven, via dit forum of mijn email? Dat zou ik zeer waarderen :)

    Groeten,

    Niek