emigratie & alimentatie

  • Joop

    Ben nieuw hier op dit prikbord dus weet niet of mijn vraag hier gepast is of niet .

    Indien dit niet zo is dan alvast hiervoor excuus.

    ik ben sind's een half jaar gescheiden en betaal mijn ex en kinderen alimentatie zo als het hoord.

    Nu heb ik serieuse plannen om voorgoed naar het buitenland te vertrekken maar weet niet goed hoe een en ander dan met alimentatie geregeld is hier in nederland.

    Ik probeer voor alle duidelijkheid dus NIET om onder de betalingen uit te komen het zijn tenslotte ook mijn eigen kinderen maar ik kan er ook niets over vinden op het internet.

    Alle info is welkom op mijn E_mail address of hier op het prikbord zo dat een ander er zijn voor/nadeel er mee kan doen.

    vriendelijke groet; Joop

  • slokie

    Beste Joop , je kan toch via je bank een maandelijkse doorlopende opdracht geven dat ze die alimentatie naar je ex overschrijven .Dan hoef JIJ je verder niets aan te trekken .Behalve …behalve als die alimentatie geindexeerd is .

    Dan moet JIJ Uw bank verwittigen dat die overschrijving verhoogd is .Als je in het buitenland zit , kun je dat doen per email.DAT moet je eens vragen bij Uw bank.

    Het beste .