ik wil naar de Oekraine gaan in april wie weet er een plaats om te slapen in Kiev of wie gaat er ook kunnen we samen reizen

  • petervanaltena@hotmail.com

    Hallo

    Mijn plan was om op 16-4 of andere datum naar de Oekraine te gaan, ik heb nog geen visum en ticket misschien wil er iemand met me mee reizen, ik mail met een dame daar die mij graag wil ontmoeten. Ook een oproep weet misschien iemand een slaapplaats in Kiev die niet al te duur is!

    verder vraag ik de beste en snelste en goedkoopste manier om een visum te krijgen

    bel om mail me

    groeten Peter

    tel:024-6424908

    petervanaltena@hotmail.com

  • Armand Simonis

    petervanaltena@hotmail.com schreef:

    >

    > Mijn plan was om op 16-4 of andere datum naar de Oekraine te

    > gaan, ik mail met een dame daar die mij graag

    > wil ontmoeten. Ook een oproep weet misschien iemand een

    > slaapplaats in Kiev die niet al te duur is!

    > verder vraag ik de beste en snelste en goedkoopste manier om

    > een visum te krijgen

    Goedkope slaapplaats: als je die dame ontmoet in Kiev en je kent haar (al) goed genoeg om haar te vertrouwen kan zij vast bij het station in Kiev een goedkope flat regelen. Vanaf 10 Euro per nacht is mogelijk, hoger als je wat meer luxe wilt. Hotels zijn er natuurlijk ook, maar zijn veel duurder.

    Als snel en goedkoop het criterium is, en niet “zo makkelijk mogelijk”, dan moet je zelf naar het consultaat in Den Haag (zie hun site op www.oekraine.com) gaan om een visum te gaan halen. Ma, wo, vr ochtend (tot 11:30!) kan je 'm daar aanvragen, en als je meer wil betalen dezelfde middag na 16:00 weer ophalen of anders een week later.

    Je moet een pasfoto meenemen en een adres opgeven (uitnodiging is niet nodig) en uiteraard betalen. Als je dit allemaal te lastig vindt kan je ook een buro'tje inschakelen die dat voor je regelt. Da's wel wat duurder en duurt wat langer normaal gesproken. Ik heb zelf geen ervaring met dat soort buro's, ik regel het altijd zelf bij het consulaat.

    Armand

  • Yura

    Het laten verzorgen van een visum kost inderdaad geld, maar kan wel tijd besparen. Zelf heb ik het de laatste keer door Eurocult in Utrecht laten doen. Het visum zelf kostte EUR 50 en de kosten van uitbesteding waren EUR 40. Niet goedkoop dus, maar soms wel de handigste oplossing.

    Qua accomodatie klopt de info van Armand goed. Het goedkoopste hotel wat ik de laatste keer in Kiev (januari 2003) kon vinden kostte toch nog EUR 35 per nacht in wat zij een ‘dormitory’ noemden. Oftewel een kamer die je moet delen met anderen in het geval die er zijn. In principe bestaat low budget daar niet. Succes met de reis.

  • Kees

    Kijk eens op www.kievhotelservice.com. In februari jl heb ik via deze service een appartement gehuurd. Op de site kun je zien wat je huurt. Ronduit perfect, voor Oekrainse begrippen. Kostte 45 USD per nacht, althans het appartement wat ik huurde. Goedkoper kan ook, evenals duurder. Je hebt een compleet appartement voor jezelf, zonder het risico van medebewoners.

    Groeten

    Kees

  • Patrick

    Voor appartemnt in Kiev kun je zelf doen vanuit diverse plaatselijke krantjes in Kiev zoals Kiev Weekly, een beetje kennis van Russisch is dan wel aanbevolen.

    Vanaf $10 tot… kun je appartementen krijgen, kunt ook taxi chauffeurs vragen, maar let op, hier (ik ben er nu) verdient iedereen aan iedereen.

    Voor visum kun je het beste zelf gaan, moet je wel 2x naar consulaat op de Groothertoginnelaan 26 in Den Haag, direct naast de Duitse ambassade,

    En dan een week later ophalen, uitnodiging is wel nodig

    succes.

  • Armand

    Patrick schreef:

    >

    > Voor appartemnt in Kiev kun je zelf doen vanuit diverse

    > plaatselijke krantjes in Kiev zoals Kiev Weekly, een beetje

    > kennis van Russisch is dan wel aanbevolen.

    > Vanaf $10 tot… kun je appartementen krijgen, kunt ook taxi

    > chauffeurs vragen, maar let op, hier (ik ben er nu) verdient

    > iedereen aan iedereen.

    Klopt volkomen, maar een makkelijk plek is aan de ‘oude’ zijde van het grote treinstation in Kiev, daar lopen een aantal vrouwen rond die appartementen verhuren.

    > Voor visum kun je het beste zelf gaan, moet je wel 2x naar

    > consulaat op de Groothertoginnelaan 26 in Den Haag, direct

    > naast de Duitse ambassade,

    > En dan een week later ophalen, uitnodiging is wel nodig

    Uitnodiging is al meer dan een jaar niet nodig. Je moet alleen een adres van een persoon of organisatie hebben of een hotel reservering.

    Armand