offficiele scheidingspapieren

  • Hans

    Kan mij iemand meer vertellen hoe het zit met officiele scheidingspapieren. in de Oekraine. Mijn vriendin leeft al meer dan 5 jaar gescheiden van haar man maar heeft geen officiele akte.

    En voor de aanvraag van een visum kort verblijf moet ik vermelden of zij ongehuwd/gescheiden is op de aanvraagformulieren van het Ministerie van Buitenlandse zaken.

    Wie kan mij meer info hierover geven

    Hans

  • slokie

    Mijn vriendin zat ook in die situatie.Haar man ( nu ex ) ging akkoord te scheiden.Hij tekende en op 14 dagen was alles geregeld.Maar iedere situatie is anders.Als hij niet akkoord gaat , zal het langer duren.

    Wat betreft dat visum voor kort verblijf : het is van GEEN belang dat zij nog gehuwd is ( tenminste niet voor de Belgische Ambassade in Kiev ).Het is een zogenaamd toeristenvisum ( max. 3 maand geldig).

    Als Belg of Nederlander moogt U uitnodigen wie U wil.De burgerlijke stand speelt geen rol.Maar een goede raad : indien ze komt , dat ze VOORAF een goede bijstandsverzekering afsluit in Ukraine.Kost niet zo veel.Indien U wil kan ik U een paar maatschappijen geven.

    Tenslotte : als U ze uitnodigt voor een kort verblijf zal het emotioneel zwaar vallen als ze terug moet vertrekken.Want eens ze hier gezien hebben in welke omstandigheden wij leven,willen ze niet meer terug.Ik spreek van ondervinding.

    Ik wens je het beste.

  • gunther

    voor een kort verblijf kan ze beter getrouwd zijn krijgt ze namelijk makkelijker een visum

    een scheiding is met een beetje geld zo geregeld mijn vriendin regelde dit in één dag

    en denk er over na wat slokie zij als ze hier geweest zijn willen ze hier blijven

    in mijn geval geen probleem aleen een beetje papieren invullen

    succes verder

  • Willem

    Wat maakt het uit, als ze het hier gezien hebben.

    We willen toch allemaal dat het ons beter gaat, en vrouwen uit de Oekraine,

    zijn echte schatten, heel anders dan hun Nederlandse soort.

    Geef ze eens ongelijk, en als je haar hier laat komen, dan voel je toch ook wat

    voor haar, toch???

    Dacht het wel, wens je veel succes!

  • J. Bolderdijk

    heb je helemaal gelijk in Willem. Ze zijn echt heel anders daar. Veel spontaner en vriendelijker. Mijn vrouw komt ook uit de Ukraine en je ziet echt wel een verschil met hier.

  • slokie

    Sorry ,maar dat het allemaal schatten zijn klopt niet .Zoals overal zijn er goede en slechte karakters.Uit mijn eigen ondervinding weet ik dat ze keihard kunnen zijn en soms kunnen kommanderen dat het de spuigaten uitloopt …Ze kennen nog niet onze democratie hier en hun bijgeloof is voor ons westerlingen soms onbegrijpelijk en bij momenten zelfs onhoudbaar .. In de keuken willen ze zelf de baas zijn en dulden geen hulp …

  • J. Bolderdijk

    Slokie.

    Dat heb je in elke groep. Ook Nederlandse zijn zo hoor. Mijn vrouw en ik doen echt alles samen. Ik sta meestal samen met haar in de keuken. Maken samen onze flat schoon. We hebben namelijk een eigen flat in het centrum van Lutsk.

    Misschien als ze straks in Nederland is dat dat veranderd maar dat denk ik niet.

    Ik heb echt veel steun aan haar.

    Maar ja we zijn dan ook pas getrouwd op 26 december 2002.

  • Nick

    ja Oekraine vrouwen zijn schatten

    maar Oekraine vrouwen zeggen dat wij ook moeilijke mannen zijn

    om wij graag drinken vodka en de Nederland & belgie graag bier

    Oekraine vrouwen zien niet graag dat wij drinken

  • Willem

    Dat zien ze daar al meer dan genoeg dronken kerels, met mate dus!

    En zou willen dat alle vrouwen hier, een voorbeeld namen aan de geweldige

    lieve schatten die vrouwen uit de Oekraine werkelijk zijn.

    Zijn in alle opzichten super, kan het iedereen aanraden.

    Succes Nick!!

    Willem

  • theo visser

    hoe deed je dit dan? een paar papieren invullen, ik ben benieuwd!!!